علمی فناوری 15:40 - 06 بهمن 1393
معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی:
بادکو گفت: وضعیت موجود نشان می‌دهد بودجه سال 94 بودجه مناسبی نباشد و امکان دارد 20 تا 30 درصد کمتر باشد و بنابراین برای جبران کمبودها باید واحدها به دنبال درآمدهای اختصاصی باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، بهروز بادکو، معاون پشتیبانی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، در گردهمایی سراسری عاملین ناظر مالی جهاد دانشگاهی با اشاره به مسئولیت اصلی جهاد دانشگاهی، گفت: با توجه به این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی و جهادی است و در حوزه‌های مختلف مانند پژوهش و فناوری، اشتغال و پشتیبانی فعالیت دارد؛ تکمیل چرخه فناوری که از ایده تا تجاری‌سازی است و ارتقاء فرهنگی و علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دو فعالیت اصلی جهاد دانشگاهی است. 


وی افزود: جهاد دانشگاهی باید دانشجویانی که برجسته هستند و یا زمینه‌ای برای برجسته بودن دارند در چرخه فناوری مشارکت دهد تا ارتقا پیدا کرده و در مرحله ایده تا تجاری سازی فعالیت کنند. 


بادکو با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های جهاد دانشگاهی باید در راستای این مأموریتها برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: ناظر مالی و مدیر مالی باید تحلیل کاری داشته باشد و فقط به تنظیم اسناد و گزارش‌دهی نپردازد بلکه تحلیل مالی انجام دهد و زنگ خطرها را برای رئیس مجموعه تحلیل کند. 


بادکو گفت: مدیران مالی و ناظر مالی باید کنترل و نظارت دقیق بر امور مالی داشته باشند نه اینکه در امور کارها سرکشی شود بلکه اسناد مالی به طور کامل تنظیم شود تا با تغییر ریاست و پستها با مشکلی مواجهه نشوند. 


بادکو ادامه داد: اگر مجلس در زمان قانونی بودجه تخصیصی را ابلاغ کند؛ بودجه‌های تفضیلی را قبل از سال به هیأت امنا خواهیم برد و مزیت این کار این است که بعد از سال دیگر مشکل نخواهید داشت و به راحتی با دیوان محاسبات ارتباط برقرار خواهید کرد. 


وی در پایان گفت: با توجه به وضعیت موجود به نظر بودجه سال 94 بودجه مناسبی نباشد و امکان دارد 20 تا 30 درصد کمتر باشد و باید واحدها آمادگی داشته باشند و به دنبال درآمدهای اختصاصی باشند و حوزه درآمد اختصاصی را پیگیری کنند. 


در ادامه عباس خزانه، مدیرکل امور مالی جهاد دانشگاهی  نیز گفت: ما به عنوان مدیر مالی و عامل ناظر در جهاد دانشگاهی مشغول به کار هستیم و دو مسئولیت مهم مدیریت مالی و نظارت را برعهده داریم. 


وی افزود: هدف اصلی در امور مالی تقویت مدیریت مالی است و ارائه تحلیل‌های مالی که راهگشا برای آینده است را به ریاست جهاد و واحد ارائه دهیم. 


خزانه خاطر نشان کرد: یک مدیر و ناظر مالی باید دارای تخصص، دانش، آموخته‌هایی در زمینه‌های مالیاتی، بیمه، استانداردهای حسابداری باشد. 


وی در پایان گفت: یکی از وظایف ما به عنوان مدیر مالی ثبت و ضبط گزارش است اما بحث عمده وظیفه ما این است که آنها را تجزیه و تحلیل کنیم و راهکار مناسب به رئیس واحد ارائه  بدهیم.




انتهای پیام/

5706114
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، یک خط باریک سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ نمایان می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است