استانی 10:39 - 06 مهر 1399
ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل اعلام کرد: قیمت تضمینی محصول سویا از سویا کاران این استان با رطوبت استاندارد بر اساس مصوبه ۳۸ هزار و ۵۲۳ ریال تعیین شده است.

اعلام نرخ خرید تضمینی سویا در استان اردبیل

علی نوبخت ششم مهرماه در جلسه کارگروه اقتصادی پارس‌آباد مغان اظهار کرد: خرید تضمینی سویا همزمان با برداشت این دانه روغنی ارزشمند از اول آبان ماه در مراکز خرید تضمینی استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در صورت تمایل می‌توانند محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند، ادامه داد: در پارس آباد مغان سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت سویا رفته و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از هشت هزار تن دانه روغنی سویا استحصال شود.

در ادامه ابراهیم امامی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته است، اضافه کرد: پیش‌بینی استحصال بیش از ۵۰ هزار تن محصول پنبه در شهرستان می رود.

فرماندار پارس آباد زمان برداشت ‌پنبه را نیمه دوم مهرماه اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی دولتی پنبه ۴۸ هزار و ۷۶۱ ریال تعیین شده و خریدهای توافقی نیز که منشاء عرضه و تقاضا خواهد داشت در زمان برداشت صورت می‌پذیرد.

به گفته وی سطح زیرکشت سال گذشته حدود هفت هزار هکتار بود که از این سطح بیش از ۲۶ هزار تن پنبه برداشت شده بود که امسال این رقم بسیار بالاتر خواهد بود.

امامی ادامه داد: توسعه کشت پنبه ضمن تنوع‌بخشی به الگوی کشت باعث خروج کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی از رکود و زمینه‌سازی اشتغال در صنایع منطقه خواهد شد.

انتهای پیام


10735744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است