علمی فناوری 14:16 - 03 اسفند 1396
به مناسبت روز مهندس انجام می‌شود؛
رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: به مناسبت پنجم اسفند که روز بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی است و با عنوان روز مهندس نامگذاری شده، مراسم با شکوهی با عنوان «مهندس پیشران اقتصاد دانش‌بنیان » در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «مهندس پیشران اقتصاد دانش‌بنیان» در دانشگاه صنعتی همدان

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی از برگزاری چهارمین مراسم گرامیداشت روز مهندس در 6 اسفند ماه خبر داد و افزود: این مراسم ساعت 8:30 تا 12:30 در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود و قدردانی و ارج نهادن به شغل مهندسان یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.



وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی همزمان با این مراسم خبر داد و اضافه کرد: شرکت‌کنندگان آموزش‌های فرا گرفته شده تئوری را در لابه‌لای برنامه‌های پیش‌بینی شده، به صورت عملی انجام خواهند داد.



نیلی تصریح کرد: این همایش در دو نوبت صبح و عصر همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با صنایع برگزار می‌شود. کارگاه‌های این همایش در ۱۷ رشته مختلف و توسط نمایندگان صنایع و شرکت‌ها برگزار می‌شود.



رئیس دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: دانش‌افزایی تئوری و عملی افراد شرکت‌کننده از دیگر اهدافی است که در برگزاری این گردهمایی دنبال می‌شود.



وی از دعوت مقامات لشکری و کشوری برای سخنرانی در این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: سخنرانان ویژه برای این همایش دعوت شده‌اند که مهمترین میهمان این برنامه دکتر سیف، مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.



نیلی گفت: انتظار می‌رود در روز ملی مهندسی، با یادآوری تعهد و مسئولیتی که این افراد در قبال مردم ایران دارند، با همدلی و مودت و به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مهندسی و با تکیه بر اخلاق حرفه‌ای، در جهت پیشرفت و آبادانی ایران عزیز بیش از همیشه کوشا بوده و سهم خود را در سند چشم‌انداز توسعه پایدار کشور به خوبی ایفا کنند.



وی اظهار کرد: جامعه مهندسی و دانشگاهی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی و به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در عرصه توسعه، پیشرفت و آبادانی داشته است.



نیلی با بیان اینکه مهندسان بسیجی ایران اسلامی در تاریخ دفاع مقدس مهندسی دفاعی را به نمایش گذاشتند و کارهای ناممکن را ممکن شمردند، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز با وجود تحریم‌های فراوان اما کشور ما به بسیاری از کشورهای جهان خدمات نظام مهندسی صادر می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

 

برگزاری نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های منطقه 4 کشور در دانشگاه صنعتی

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های منطقه 4 کشور در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود.



وی ادامه داد: همزمان با برگزاری روز مهندس، نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های منطقه 4 کشور روز یکشنبه 6 اسفندماه از ساعت 14 تا 16در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود.



نیلی افزود: هدف از برگزاری نخستین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های منطقه 4 کشور، آسیب‌شناسی وضعیت ارتباط با صنعت در مراکز آموزش عالی، بررسی و تدوین آئین‌نامه‌ها، به اشترک‌گذاری تجارب و بررسی پیشنهادات مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت است.



بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی همدان، وی یادآور شد: در این نشست که معاونان پژوهش و فناوری منطقه 4 کشور و دکتر سیف مدیر مرکز ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری حضور خواهند داشت، در یک پنل تخصصی «فرصت‌های پیش‌روی کشور در حوزه ارتباط با صنعت و دانشگاه» بررسی خواهد شد.

انتهای پیام


9687694
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است