اجتماعی 18:20 - 08 آبان 1393
کاشان– ایرنا- رییس اداره بافت تاریخی شهرداری کاشان گفت: به منظور جذب گردشگر خارجی و داخلی برای بافت تاریخی این شهر محورهای فرهنگی – تاریخی تعریف شده است.

«مهدی هوشمندی نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تعریف محورهای فرهنگی تاریخی تلاش شده است، بازدید گردشگر از نقطه ای تاریخی شروع و پس از طی مسیر به نقطه ای تاریخی دیگر ختم شود.



وی پتانسیل و محور توسعه شهر کاشان را براساس تحقیقات کارشناسان توسعه صنعت ترویسم دانست و افزود: هدف از تعریف محورهای فرهنگی، تاریخی این شهر بالا بردن زمان اسکان و ضریب ماندگاری گردشگر در کاشان است.



وی به وجود 483 هکتار بافت تاریخی در کاشان اشاره کرد و گفت: پنج محور تعریف شده بافت تاریخی این شهر شامل «محله های سلطان میراحمد، کوشک صفی، گذر آب انبار خان، گذر پامنار و مسجد آقابزرگ»، «میدان قاضی اسدالله، گذر سنگ پلویی، گذر سوریجان، چهل دختران و سلطان میراحمد» است.



بگفته وی «محله سلطان میراحمد، گذر میرآفتاب، گذر سرفره، محله صدره و سرفره (نمادی از نخل گردانی و آیین های مذهبی)، گذر درب وسه، گذر تقی خان، گذر آب انبارخان، مجموعه نقلی، کوچه آشتی کنان و بقعه تاج الدین» و «گذر درب یلان، دو مسجدان، محله سیقن، محله سرسنگ، محله و بارگاه محتشم کاشانی، گذر سه سوک، محله میرنشانه، گذر پاقپان و سرپله» از دیگر محورهای تعریف شده در بافت تاریخی کاشان هستند.



هوشمندی نژاد «گذر درب فین، گذر حاجی، گذر شیخ، میان درب هو، گذر بابا ولی، درب باغ و پانخل» را نیز به عنوان پنجمین محور تعریف شده در بافت تاریخی کاشان ذکر کرد.



وی از بسته پیشنهادی اداره بافت تاریخی کاشان برای حمایت از بافت تاریخی این شهر خبر داد و افزود: بدنه سازی، کف سازی و ساماندهی محله و معابر عمومی خانه هایی که مرمت می شود و شمول تخفیفات عوارض صنفی برای مغازه های صنایع دستی فعال در زیرگذارهای تاریخی از جمله پیشنهادات این بسته است.



وی، تخفیفات صد درصدی عوارض ساختمانی بناهایی که طبق معماری اصیل و به صورت حیاط مرکزی اجرا شوند، اعمال تخفیفات در مجوز بهره برداری از بناهای اقامتی، خدماتی و فرهنگی، صدور تراکم برای بناهایی که با الگوی تاریخی و ضوابط ارتفاعی موجود که توسط مدیریت میراث فرهنگی و صنایع گردشگری ابلاغ شده ساخته شوند را نیز از دیگر محتویات این بسته پیشنهادی عنوان کرد.



بگفته وی در تقسیم بندی جدید شهری، شهرداری کاشان جهت پیشبرد اهداف در بافت تاریخی و ایجاد مدیریت واحد و مستقل در اداره محدوده بافت تاریخی در آینده نزدیک اقدام به راه اندازی «شهرداری بافت تاریخی» خواهد کرد.



7429/545

انتهای پیام /*


5079298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است