گوناگون 09:25 - 12 تیر 1399

حجت الاسلام انصاریان در عرصه تبلیغ صاحب سبک و تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ حسین انصاریان روز گذشته، چهارشنبه ۱۱ تیرماه با آیت الله رضا رمضانی دبیرکل و مدیران فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار کرد و در جریان فعالیت های مجمع قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: از زمان دفاع مقدس و در جبهه های جنگ از سخنرانی های استاد انصاریان بهره مند بودم و به مباحث ایشان علاقه داشته ام.

آیت الله رمضانی افزود: بعضی از اهل منبر را می توان خطبای خام فروش دانست یعنی آیات و روایات را بدون تحلیل ارائه می کنند. خطیب مولد و صاحب سبک کم داریم. استاد انصاریان در عرصه تبلیغ صاحب سبک و در جامعه تأثیر گذار هستند. ایشان با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس دارند و برداشت های ایشان از منابع بسیار قابل توجه است. همچنین خطیبی هستند که مترجم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بوده و پیش از طرح و ارائه مطلب مطالعه می کنند.

وی با برشمردن چند کتاب شیخ حسین انصاریان اظهار داشت: خیلی از کتاب های استاد را مطالعه و استفاده کرده ام. ایشان همچنین در حوزه تفسیر دارای کرسی تدریس هستند و بحث هایشان مملو از آیات، روایات و حکایات است. امروز جامعه ما به منبرهایی نیاز دارد  که از آیات و روایات غنا داشته باشند. ارائه و تبلیغ صحیح اسلام و اسلام صحیح از وظایف مهم حوزه و روحانیت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: منبرهای استاد انصاریان ترویج دقیق مکتب ثقلین است. ایشان به بیان لطائف آیات و روایات اهتمام ویژه دارند و بیاناتشان بسیار قابل استفاده است. مجلس ایشان مجلس انس است و من در همنشینی با ایشان دیده ام که بدون تکلف با دوستان گفتگو می کنند. از این جهت که ایشان هم استادی مبرز در حوزه و نهادهای علمی و هم سخنوری موفق در عرصه تبلیغ دین هستند جا دارد که بزرگداشتی برای ایشان برگزار شود.

وی با اشاره به حضور حجت الاسلام انصاریان در ایام تبلیغی در اروپا اظهار داشت: در مناسبت های مختلف برنامه های پرشور و مفصلی در هامبورگ برگزار می شد که در بعضی از آنها استاد انصاریان هم حضور داشته اند. در محرم در مرکز اسلامی هامبورگ برای حدود شش هزار عزادار حسینی  شب و روز اطعام داشتیم و بیش از ۸۰ درصد افرادی که در مجلس روضه شرکت می کردند جوان ها بودند. این برکت سید الشهدا و حرکت امام حسین(ع) است که  حرکت جهانی ایجاد کرده است.

آیت الله رمضانی در تشریح فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مسئولیت تولید محتوای مجمع در معاونت فرهنگی است که در قم مستقر است. بخش بین الملل که روابط خارجی را به عهده دارد در تهران است. مجمع با مجامع محلی ۱۶۰ کشور و ۳۵۰۰ مبلغ بومی در کشورهای مختلف مرتبط است.

وی ادامه داد: دانشنامه مجازی اهل بیت(ع) ویکی شیعه ۲۲ هزار مقاله به ده زبان دارد. در شورای کتاب ۲۵۰۰ کتاب به ۵۸ زبان کار شده است. خبرگزاری ابنا ۲۵ زبان دارد و بخش ترجمه، کتاب های زیادی را ترجمه کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان: اخیرا بی حرمتی ای به حاج آقا صورت گرفت و تعابیر زشت و ناصحیحی به کار برده شد. پاسخ استاد انصاریان را که دیدم خوشحال شدم. استاد انصاریان مترجم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند و بیش از هفتاد کتاب نوشته اند. با آخرین جمله حاج آقا درباره اهمیت و جایگاه روضه خوانی، من شیفته ایشان شدم. استاد انصاریان از روضه خوانی تعریف کرد و این از افتخارات ما است که روضه خوان اباعبدالله هستیم.

وی در پایان گفت: حب اهل بیت(ع) در دل و جان شیعیانشان در ایران و جهان جریان دارد و محب آن حضرات، محب مردم می شود.

انصاریان: مجمع جهانی اهل بیت(ع) فعالیت‌های بین‌المللی خود را روی موج محبت سوار کند

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان خطاب به مدیران فرهنگی مجمع اظهار داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) نعمت ویژه پروردگار عالم به شما است که چرخ اینجا را می چرخانید و فعالیت شما دنباله «اتممت علیکم نعمتی» است؛ چون اتمام نعمت در سایه معرفی امیرالمومنین(ع) تحقق پیدا کرده و همه حقایق و وجود اهل بیت(ع) در ایشان تجلی دارد.

وی افزود: حضرت علی(ع) به تنهای یعنی همه ائمه(ع)؛ و اتمام نعمت در سایه پربرکت ایشان محقق شده است. قرآن و ائمه(ع) به معرفت اصرار دارند و به تعبیر امام صادق(ع) معرفت عامل محبت بوده و محبت موتور حرکت است.

حجت الاسلام انصاریان تأکید کرد: اگر یقین داشته باشیم که مجمع جهانی اهل بیت(ع) نعمت ویژه پروردگار است، عاشق کار شده، خسته نشده و نقص ها، کمبودها و حرف و حدیث ها مثل این است که موجی به کوه سنگی بخورد. کار در مجمع خیلی مهم است و مجمع پشتوانه عظیمی از حقایق و علوم دارد. چون مکتب شیعه از زمان آدم تا امروز پربارترین مکتب در جهان بوده و کامل است. پس دین خدا، دین اهل بیت(ع) است و حقایق شیعه مثل اقیانوس بی نهایت است.

وی ادامه داد: از بس که حقایق پر محتواست؛ پس از غیبت صغری، شیعه در هر بخشی که کار کرده، مثل این است که چیزی کار نشده است. سید مرتضی رضوی کشمیری می گوید که با اندیشمندان بسیاری صحبت کرده ام. یکی از علمای مصر درباره شیعه گفت که شیعه مغز نویس است. همچنین یکی از کشیش های کلیسای لندن به من گفت که اروپا غرق در فساد است و ما قدرت نجات این ملت را نداریم؛ چون مایه اش را نداریم. از نظر زمانی فاصله زیادی با حضرت عیسی داریم و از مسیح چیزی نداریم. اما شما زنجیره اتصال به ائمه(ع) را دارید و شیعه سرمایه عظیمی دارد.

این خطیب کشورمان خطاب به مدیران مجمع گفت: این کاری که می کنید کار عظیم و گسترده است و توفیق حق به شما بوده است. با پشتوانه و تجربه ۵۰ ساله در منبر و معاشرت و برخورد با مردم می گویم که فعالیت های خود را ـ به خصوص برای افرد خارج از کشور ـ در موج محبت سوار کنید؛ خدا می داند که این محبت چه اثر عجیبی دارد.

وی افزود: امروز وهابیت در دنیا شکست خورده است. ۸۲ میلیارد دلار خرج تبلیغ وهابیت کردند ولی با ظهور القاعده، طالبان و داعش شکست خوردند؛ اما خیزش تشیع در اروپا، آمریکا و آفریقا شدید شده است و علت آن محبت و عشق در شیعه است. اگر سخنرانی های ما روی موج محبت سوار شود، پذیرش تشیع از سوی مردم سریع خواهد بود. همچنین ارائه مطالب باید تحلیلی باشد و به تعبیر امام رضا(ع) «محاسن کلام» یعنی زیبایی های کلام پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن را روی موج محبت سوار کنیم.

حجت الاسلام انصاریان در پایان در بیان چند پیشنهاد به دبیرکل و مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: غیر از رسول خدا(ص)، در دنیا امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) بسیار معروف هستند و در جهان اگر برای تبلیغ این دو امام سرمایه گذاری شود خیلی خوب است. کشیش و کاردینال های برجسته آمریکا، اروپا و آفریقا را شناسایی کرده و در جزوه ای کوچک مکتب اهل بیت(ع) را به آنان معرفی کرده و منتظر پاسخ آنان باشید. این کار باعث آشنایی افکار کشیش ها و کاردینال ها با مذهب تشیع می شود. همچنین در دارالعرفان به ۴۰۰ هزار سوال پاسخ داده ایم و با مجمع جهانی اهل بیت(ع) می توانیم در این زمینه همکاری کنیم.


10599399
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است