استانی 16:36 - 10 فروردین 1399
ایسنا/کرمان رئیس گروه سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس۲۰۰ واحد صنفی متخلف در رفسنجان پلمب شد.

پلمب ۲۰۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان رفسنجان

"مجید رنجبر کاظمی‌" عصر امروز ۱۰ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های گروه سلامت محیط و کار برای جلوگیری از شیوع کروناویروس به دو دسته تقسیم شده است، اظهار کرد: دسته اول قبل از شیوع ویروس در کشور بود که شامل اقداماتی از جمله کنترل نیروها و کارگران‌چینی که ‌در کارخانه های رفسنجان مشغول به کار بودند ‌نسبت به مدت‌ سفر به چین مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم و افراد چینی هم که سفر کرده بودند قرنطینه شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات آموزشی با کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای و بهورزان و دستورالعمل ها به مدارس و مدیران مدارس و همچنین گندزدایی مدارس از جمله اقدامات قبل از شیوع کرونا ویروس به کشور بود تصریح کرد: بعد شیوع ویروس کرونا در کشور و شهرستان با تصویب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در شهرستان رفسنجان به جزء ۱۲ صنف مورد نیاز مردم، کلیه صنف ها تعطیل شدند.

رئیس گروه سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه تا امروز بیش از ۱۴۲۰ مورد بازدید از آرایشگاه ها،  پمپ‌بنزین ها، مجتمع های رفاهی و هتل ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: از ۳۶۱۲ مورد بازرسی از سوپرمارکت ها، مراکز خرید و میوه فروشی ها ۲۰۰ مورد پلمب و تعطیل شدند که از این تعداد ۷۶ واحد سوپرمارکت و ۷۴ واحد اماکن و آرایشگاه بودند.

رنجبر کاظمی با اشاره به اینکه به همت اتاق اصناف و اداره صمت رفسنجان همچنین کلیه مراکز عرضه قلیان و قهوه خانه ها تعطیل شدند و ۲۷ مورد متخلف نیز پلمب شدند یادآور شد: از دیگر اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نصب بنر آموزشی در نانوایی ها و آموزش های لازم به متصدیان نانوایی ها بوده است.

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه مورد مثبت در سطح شهرستان همکاران بهداشت که عضو تیم واکنش سریع هستند به محل اعزام واقدامات و توصیه های بهداشتی در خصوص خانواده فرد مبتلا انجام می شود.

انتهای پیام


10462016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است