استانی 10:49 - 08 مهر 1399

پل شهید صیدی دهم ماه جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکریم شفیعی شامگاه دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی گفت: دهم ماه جاری (پنجشنبه) پل شهید صیدی اراک با حضور یکی از مقامات کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پل یک و نیم کیلومتر طول دارد، اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پل هزینه شده است و همزمان با افتتاح این پل، قرارداد ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اراک برای اجرای چند طرح عمرانی شامل زیر گذر میدان مقاومت، زیرگذر میدان فراهان، زیرگذر تقاطع غیر همسطح خیابان امام خمینی (ره) و ادامه بلوار شهید آنجفی به طور رسمی با قرارگارخاتم الانبیا منعقد خواهد شد.

شهردار اراک بازدید از سه طرح نیمه کاره در اراک، شامل بیمارستان ولیعصر (عج)، کتابخانه مرکزی و ساختمان ارشاد را از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه این مقام کشوری به اراک اعلام کرد.

شهردار اراک در بخش دیگر سخنان خود از بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک با صرف هزینه مناسب خبر داد و گفت: این بازسازی تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید و این ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اراک اضافه خواهد شد.

سازمان آتش نشانی اراک در زمینه پیشگیری جز ۵ شهر برتر کشور قرار دارد

به گزارش مهر، در این نشست مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان مرکزی به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشان مهمان شورای اسلامی اراک بود.

مسعود آقازیارتی گفت: هم اکنون ۱۱ ایستگاه مستقل آتش نشانی با تعداد ۷۲ نیروی جدیدالاستخدام و ۲۵۰ پرسنل عملیاتی مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: در سال گذشته توسط خیرین و حمایت شهردار و شورای شهر اراک ۱۶۰ دست لباس کامل آتش‌نشانی به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار همکاران قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اراک افزود: همچنین ۱۷ دستگاه کف کش و لجن کش نیز برای آتش نشانی اراک خریداری شده است.

وی در مورد بخش آموزش بیان کرد: ۵۵ نفر از آتش‌نشانان اراک با هماهنگی‌های صورت گرفت توسط چهار نفر از مدرسین دانشگاه اصفهان، دوره آموزشگاه‌های حوادث پدافند نوین را طی کردند و چندین دوره آموزش‌های مختلف با هماهنگی دفتر شهری استان مرکزی نیز برگزار شده است.

آقازیارتی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته یک‌هزار و ۵۸۲ مورد عملیات حریق، یک‌هزار و ۲۵۷ مورد حادثه به ما محول شد که تمام این مورد توسط آتش نشانان با موفقیت به سرانجام رسید. طی این مدت ۸۸۵ مورد کارهای خدماتی خدمت شامل بحث ایمنی، ضد عفونی اماکن و منازل توسط همکاران ما انجام شده است و در زمینه پیشگیری، سازمان آتش نشانی اراک جز پنج شهر برتر کشور قرار دارد.


10739533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است