بین‌الملل 11:58 - 30 اسفند 1395
معاون وزیر خارجه روسیه درباره احضار سفیر رژیم صهیونیستی گفت: نگرانی خود از حمله جمعه گذشته اسرائیل به حومه «تدمر» را به سفیر اسرائیل ابلاغ کردیم.

ابراز نگرانی مسکو از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اِی بی سی نیوز»، وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که سفیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته در راستای توضیح درباره حمله جنگنده‌ های متجاوز این رژیم به شهر «تدمر» سوریه به این وزارتخانه احضار شده بود.

بر این اساس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مورد احضار سفیر این رژیم گفت: نگرانی خود از حمله هفته گذشته اسرائیل به حومه تدمر را به اطلاع سفیر رساندیم.

این در حالیست که ساعاتی پیش، روزنامه صهیونیستی جروزالم پُست در خبری فوری اعلام کرده بود که سفیر این رژیم برای دومین بار طی یک هفته برای ادای برخی توضیحات به وزارت خارجه روسیه احضار شده است. 

این رسانه صهونیستی در این باره اعلام کرد که قرار است وی درباره پاره ای موضوعات با مقامات دولت روسیه به رایزنی بپردازد.

اگرچه رسانه مذکور درباره موضوع این دیدار اعلام بی اطلاعی کرده است؛ گمانه زنی های رسانه ای از ارتباط احضار دوباره سفیر این رژیم در مسکو با نقض حریم هوائی سوریه توسط جنگنده های متجاوز صهیونیستی حکایت دارد.

لازم به ذکر است، ارتش سوریه ۲ روز پیش در خصوص تجاوز جنگنده های رژیم  صهیونیستی به حریم هوایی این کشور بیانیه ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ارتش سوریه آمده بود: بامداد جمعه (۲۷ اسفند ماه) ۴ جنگنده صهیونیست حریم هوایی سوریه را نقض کردند و یکی از پایگاه های نظامی سوریه در نزدیکی شهر تدمر را هدف قرار دادند. 

طبق اعلام ارتش سوریه، حمله موشکی ضد هوایی ارتش سوریه به یکی از جنگنده های رژیم صهیونیستی موجب سرنگونی آن در داخل سرزمین های اشغالی شد. ۳ جنگنده دیگر نیز به دنبال حملات ضد هوایی ارتش سوریه گریختند.

ارتش سوریه در ادامه بیانیه خود آورده بود: ارتش برای مقابله با اقدامات متجاوزانه اسرائیل در هر وجب از خاک سوریه از آمادگی کامل برخوردار است.

در واکنش به این تجاوز، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بدون اشاره به نقض مکرر حریم هوایی کشور سوریه توسط جنگنده های این رژیم برای حمایت از تروریست های تکفیری، روز گذشته در اظهاراتی که نشان از اوج استیصال صهیونیست ها دارد، اعلام کرد در صورتیکه باردیگر جنگنده هایش هدف قرار گیرند، سامانه‌ های پدافند هوایی سوریه را منهدم خواهد کرد!

وزیر جنگ رژیم متجاوز صهیونیستی در این باره گفته بود: اگر بار دیگر سوریه از سامانه‌ های پدافند هوایی خود علیه جنگنده‌ های ما استفاده کند، آنها را بدون کوچکترین تردیدی نابود می‌ کنیم! ما هیچ تمایلی به درگیر شدن در جنگ داخلی سوریه نداریم! چه به نفع و چه علیه بشار اسد باشد؛ همچنین نمی‌ خواهیم با روس‌ ها درگیر شویم؛ اما امنیت اسرائیل در اولویت قرار دارد و در این خصوص سازش نمی کنیم.


8941128
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است