علمی فناوری 14:45 - 30 تیر 1396
فیروزآبادی در پاسخ به مهر؛
دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از اینکه موضوعات کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ نباید به بیرون تسری پیدا کند، گفت:در صورتیکه موضوع اختلاف‌نظر در این زمینه بیش از حد شود شورا ورود می کند.

بررسی موضوع اختلاف‌نظر دولت و قوه‌قضائیه درباره تلگرام

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر برای ورود شورای عالی فضای مجازی به موضوع اختلاف‌نظر وزارت ارتباطات با دادستانی کشور در زمینه سرویس تلگرام گفت: برای این‌گونه اختلافات در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مکانیزمی پیش‌بینی شده است که به نظر می‌رسد پاسخگوی حل این مسائل باشد؛ به نحوی که نظام رأی‌گیری در جلسات این کارگروه وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص سرویس تلگرام شاهد آن هستیم که مواردی به بیرون از این کارگروه تسری پیدا کرده است که از نظر من صلاح نیست؛ در صورتی که این موارد بیش از حد به بیرون تسری یابد، در شورای عالی فضای مجازی به آن خواهیم پرداخت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نحوه رأی‌گیری در تعیین کارگروه مصادیق فیلترینگ که بعضاً مورد اعتراض دادستانی کل کشور قرار دارد، گفت: نظام رأی‌گیری در این کارگروه درست است و ممکن است انتقاداتی به تصمیمات کارگروه وارد باشد اما به طور کل نظام رأی‌گیری مشکلی ندارد.

حوادث فضای مجازی پیشگیری می‌شود

فیروزآبادی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر در خصوص تدوین نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی که از سوی این شورا به مرکز ملی فضای مجازی واگذار شده است، توضیح داد و گفت: در فضای مجازی شاهد حوادث زیادی برای شهروندان و شرکت‌ها از جمله کلاهبرداری‌ها و اخاذی‌هایی هستیم که باید متولیان آن شناسایی شده تا این‌گونه موارد توسعه پیدا نکند.

وی ادامه داد: به دلیل خاصیت‌هایی که در شبکه ارتباطات وجود دارد و فاصله زمانی و مکانی از بین می‌رود، یک حادثه کلاهبرداری می‌تواند به سرعت در سراسر کشور اتفاق بیفتد که برای مدیریت این‌گونه حوادث در سطح شهروندان، شرکت‌های خصوصی، نیروهای انتظامی، حراست‌ها و سازمان‌ها طرحی را تدوین کرده‌ایم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد که این طرح به زودی در شورای عالی فضای مجازی به بحث گذاشته و به تصویب برسد.

به گفته فیروزآبادی، هر نوع جرایم، کلاهبرداری و حادثه‌ای که باعث اختلال در فعالیت فضای مجازی می‌شود و نیز حملات و آسیب‌های سیستمی که کارکردهای شبکه‌های ارتباطی و سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دچار اختلال می‌کند، در این نظام آمده و برای رسیدگی به آن پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در این طرح مدیریت حوادث در حوزه فضای مجازی مد نظر قرار گرفته، ادامه داد: این نظام پیش از جرایم دیده شده است، چرا که ممکن است برخی از حوادث منجر به جرم شود؛ به همین دلیل مباحث فنی و تکنیکال و نحوه مقابله سازمان‌ها با آن را دیده‌ایم تا در صورتی که شرکت و یا شهروندان دچار حادثه شوند، تکلیفشان مشخص باشد و بدانند باید به کجا مراجعه کنند.

ادامه دارد...


9279675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است