اقتصادی 15:07 - 30 فروردین 1394
رجب‌بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
رییس سازمان مدیریت صنعتی گفت: سازمان مدیریت صنعتی در زمینه بحث تکنولوژی‌های پیشرفته قولی نداده و در این زمینه وظیفه‌ای ندارد، وظیفه این سازمان آموزش، توانمندسازی و پیشرفت مدیران است.

سازمان مدیریت صنعتی درزمینه تکنولوژیهای پیشرفته قولی نداده استرجب‌ بیگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص رتبه‌بندی رشته‌ها منطبق با آمار جهانی اظهار داشت: در سازمان مدیریت صنعتی بخشی به نام ارزیابی و تحلیل صنعتی و اقتصاد داریم، در ارزیابی تحلیل صنعت و اقتصاد شاخص‌های کشور خودمان را با شاخص‌های جهانی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهیم.


رییس سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: این شاخص‌ها در بعضی زمینه‌ها رشد داشته و در بعضی موارد نیز نیاز به فعالیت بیشتری دارد.


رجب‌بیگی شاخص رشد کشور در جهان را این گونه بیان کرد: در زمینه وضعیت علم شاخص ما نسبت به جهان رشد چشمگیری داشته به این صورت که ما رتبه 23 در میان 238 کشور را به دست آورده‌ایم.


رییس سازمان مدیریت صنعتی در ادامه بیان کرد: ما در زمینه توسعه انسانی رتبه 75 در بین 178 کشور، عملکرد زیست محیطی رتبه 83 در بین 178 کشور، و رقابت‌پذیری رتبه 83 در بین 144 کشور داشته‌ایم که این شاخص‌ها بر اساس تحلیلهای مختلفی بوده که در جهان صورت گرفته است.


وی اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی در این 4 عامل رشد خوبی داشته ولی زمینه‌هایی وجود دارد که باید بیشتر روی آنها کار شود و نسبت به سطح جهانی کاهش داشته است مثلا در فضای کسب و کار رتبه 130 از بین 189 کشور، اقتصاد دانش رتبه 94 از بین 146 کشور، آمادگی شبکه‌ای از بین 148 کشور و نوآوری رتبه 120 از بین 143 کشور داشته‌ایم که این آمار جالب نبوده و نیاز به کار بیشتری دارد.


رجب‌بیگی در خصوص تبدیل علم به ثروت گفت: ممکن است مواردی مثل مقاله، طرح، ایده و ایده‌پردازی ما در جهان رتبه خوبی داشته‌ باشیم که در قالب علم است ولی وقتی به ثروت تبدیل می‌شود در بحث نوآوری گنجانده می‌شود.


رییس سازمان مدیریت صنعتی در خصوص جوایز این سازمان به شرکتها بیان کرد: چند جایزه به منظور رقابت‌پذیری و رتبه‌بندی در شرکتها از قبل داشته‌ایم مثل IMI100 که امسال هیجدهمین همایش آن برگزار می‌شود و شرکتهای برتر معرفی می‌شوند و 100 شرکت از نظر توان مالی و فروش معرفی می‌گردند.


وی ادامه داد: همچنین سیزدهمین جایزه تعالی سازمانی را خواهیم داشت که از نظر کیفیت و فرایندهای کاری و فرایندهای مدیریتی برترین‌ها معرفی می‌شوند و تندیس بلورین، تقدیرنامه و گواهی‌نامه در رده‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و اهدا می‌شود.


رجب‌بیگی خاطر نشان کرد: در بحث انرژی برای اولین بار بحث مدیریت انرژی را با همکاری سازمانهای بهینه‌سازی مصرف سوخت، وزارت نیرو،‌سازمان بهره‌وری انرژی، سازمان استاندارد و معاونت علم و فناوری مطرح کرده‌ایم و شاخص‌هایی را برای مدیریت انرژی معرفی نموده‌ایم.


وی ادامه داد: شرکتهایی که بتوانند این شاخص‌ها را کسب و به آن دست یابند رتبه‌بندی و معرفی می شوند.


وی همچنین بیان داشت: بحث مدیریت انرژی بحث نویی است که در مرداد ماه امسال اولین همایش آن برگزار می‌گردد.


رییس سازمان مدیریت صنعتی در خصوص سایر امتیازات و رتبه‌بندی‌ها گفت: یکی از مواردی که می‌توانند در رقابت‌پذیری شرکتها موثر باشند پذیرش مسئولیت اجتماعی این شرکتها است. این رتبه‌بندیها بر اساس توجه به محیط زیست، توجه به جامعه، توجه به کارگران و امور کارکنان می‌باشد و برای اولین بار از نظر پاسخ‌گویی اجتماعی و مسئولیت اجتماعی در همایشی که در خرداد ماه برگزار می‌شود معرفی می‌شود.


رجب‌بیگی اظهار داشت: رتبه‌بندی شرکتهایی که مهندسی، تدارکات و ساخت را در یک پکیج تحت عنوان epc قرار می‌گیرند در  برنامه کاری خود داریم.


وی ادامه داد: این موضوع دو سال است که انجام می‌شود در حال حاضر 50 شرکت اعلام آمادگی کردند و 20 شرکت رتبه‌بندی شده و در گریدهای مختلف قرار گرفته‌اند.


رجب‌بیگی در خصوص حسن استفاده از این پکیج بیان داشت: این رتبه‌بندی ها به کارفرمایانی که به دنبال شرکتهایی هستند برای ساخت و تولید و تدارکات، کمک می‌کند.


وی ادامه داد: سازمان مدیریت صنعتی در زمینه بحث تکنولوژیهای پیشرفته قولی نداده و در این زمینه وظیفه‌ای ندارد، وظیفه سازمان مدیریت صنعتی آموزش مدیران، توانمندسازی مدیران و پیشرفت مدیران است.


رییس سازمان مدیریت در پایان خاطر نشان کرد: در سازمان مدیریت صنعتی بحثی دنبال می‌شود تحت عنوان تدوین استراتژی در حوزه صنایع پیشرفته که این شرکتها تدوین این استراتژی را به سازمان مدیریت صنعتی محول کرده‌اند و ما نیز با همکاری کشورهای خارجی در حال تدوین این استراتژی هستیم. 


انتهای پیام/

6224631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است