استانی 20:03 - 07 اردیبهشت 1396
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
کرمانشاه- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ دفاع مقدس مانند دژی است مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر و فتح نیست که این فرهنگ به برکت خون شهدا به ما رسیده است.

فرهنگ دفاع مقدس دژی مستحکم و تسخیرناشدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  سید محمد علی آل هاشم عصر امروز پنجشنبه در مراسم یادواره شهید شیرودی که در یادمان محل شهادت آن شهید والامقام  در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: شهادت مقام و منزلتی است که علی (ع) آن را پایان دادن به فروغ درخشان رندگی در کمال هوشیاری و آزادی برای رسیدن به هدفی که آن هدف والاتر و بهتر از زندگی طبیعی دنیا است می‌داند و در واقع شهادت عبارت است از سوختن و شعله ور شدن در آتش عشق الهی برای ایجاد زمینه حکومت اسلامی در جهان.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: بدون تردید اگر فرهنگ شهادت طلبی و علاقه جوانان به شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشورا و کربلاست نبود امروز از اسلام چیزی برای ما باقی نمانده بود. همه نعمت ها از جمله نعمت دین و ولایت به برکت عاشورا و قیام سید الشهدا (ع) نصیب ملت ما شده است و کسی که در دوران معاصر این فرهنگ را زنده کرد و زمینه حفظ و ترویج دین را فراهم نمود بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام(رض) بود که با رهبری بی بدیل خود در شکل دهی و هدایت انقلاب اسلامی اسلام اصیل و ناب را در دوران حاضر احیا کرد و آموزه های انسان ساز و تعالی بخش اسلام را بازخوانی  نمود.

امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت را احیا کرد

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: یکی از این مفاهیم شهادت است که توسط امام(ره) احیا و توسط جوانان این مرز و بوم آموخته شد جوانانی که عارفانه آموختند و عاشقانه عمل کردند و جان شریفشان را در راه عقیده الهی فدا کردند. درود بر شیرودی و شیرودی ها که با تقدیم جان خویش در راه عقیده الهی جان خود را فدا کردند در مقطعی که دشمنان بر ملت هجوم آوردند و تمام هستی این ملت را مورد تاخت و تاز قرار دادند این شهدا بودند که پا به عرصه دفاع از کیان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران اسلامی گذاشتند و مردانه ایستادند و با خون خود نهال انقلاب و اسلام را آبیاری کردند.

وی افزود: شهدا در زمانیکه نظام و مردم بوجود این ها نیاز داشت با بصیرت و عشق به ولایت آگاهانه در مسیر جهاد و دفاع از کشور و اسلام عزیز حرکت کردند و جان خود را در راه اهداف و آرمان های متعالی اسلام و برای حفظ دین و میهن عزیز ایران اسلامی عاشقانه فدا کردند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امروز در سایه مجاهدت ها و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس بویژه شهیدان در خدمت شما خانواده شهدای بازی دراز هستیم شهدایی که تصاویر آنها زینت بخش مجلس ما است بویژه شهید شیرودی عزیز موقعیت جمهوری اسلامی ایران به برکت این شهدا و آزادگان و ایثارگران و جانبازان در منطقه و جهان اسلام موقعیتی ممتاز و بی نظیر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در ادامه خط امام(ره) در طول سال های اخیر با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان موقعیت کشورمان تحکبم تثبیت و اعتلا یافته است در مقابل سیاست های دشمنان در منطقه به طور متوالی با ناکامی و شکست مواجه شده است.عزت و عظمتی که امروز ملت بزرگوار ایران از آن برخوردار است بیش از  هر عاملی مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است. بدون تردید درس عملی مقاومت را شهدا در مقابل دشمنان به ملت شهیدپرور ایران آموختند.

وی بیان کرد: ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان را شهدا به ما آموختند بنابراین همه ما مدیون شهدا هستیم و برای تداوم پیروزی ها و حرکت در مسیر عزت و اعتلای کشور باید باز هم از شهدا بیاموزیم ولایتمداری را احساس مسئولیت نسبت به نظام و انقلاب و تلاش برای حفظ و ارتقا کشور یکی دیگر از دس هایی است که شهدا به ما آموختند و ما همواره در مسیر حرکت از این درس ها استفاده می کنیم.

حفظ فرهنگ شهادت طلبی وظیفه مهم همه ما در قبال شهدا است

حجت الاسلام آل هاشم افزود: حفظ فرهنگ شهادت طلبی وظیفه مهمی است که همه ما در قبال شهدا داریم برادر عزیز جناب کاپیتان ابوذر شیرودی امروز این مردم اینجا جمع شدند که قدردانی خود را از مقام شهید و شهادت اعلام کنند همه ما وظیفه داریم فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه نهادینه کنیم. درست است امروز ما جنگ نداریم اما نیازمند فرهنگ شهادت و دفاع مقدس هستیم.

وی گفت: فرهنگ دفاع مقدس مانند دژی است مستحکم که به هیچ وجه قابل تسخیر و فتح نیست این فرهنگ به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند دین و ملت و کشور ما را از گزند دشمنان حفظ نماید البته دشمنان با تمام توان خود در جهت زدودن این فرهنگ تلاش می کنند امروز دشمن در جبهه جنگ نرم از تمام ابزارها و امکانات برای نابودی فرهنگ مقاومت و شهادت استفاده می کند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: همه ما موظفیم برای حفظ ارزش های دفاع مقدس و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش بیشتری داشته باشیم. راهیان نور که برادران عزیز ما سردار سلیمانی سردار ربیعی و... اینجا حضور دارند این مسئولیت بسیار سنگینی را برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دارند هر ملتی با خلق حماسه ها، افتخارات و دستاوردهای عظیم تاریخ خود را می سازد و در بین ملت های دیگر شناخته می شود فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس پس از آنکه توطئه های دشمنان را خنثی کرد و سرزمین ایران اسلامی را حفظ کرد در پرتو امنیت و آسایش حاصل از رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان دوران دفاع مقدس، برادران عزیز سپاه و ارتش و بسیج و افرادی مانند شهید شیرودی موفق شد سیاست های خود را در ابعاد داخلی و بین المللی پیش ببرد و با تکیه بر استعدادها و ظرفیت های داخلی در مسیر رشد و توسعه گام بردارد یکی از آن شهیدان شهید شیرودی است.

شهید علی اکبر شیرودی یکی از اسطوره های بزرگ ایران اسلامی است

 وی در ادامه  بیان کرد: خانواده معظم شهید شیرودی خواهر محترم شهید شیرودی فرزند شایسته شهید شیرودی اهالی محترمی که از شیرود در اینجا حضور دارید شهید خلبان علی اکبر شیرودی یکی از اسطوره های بزرگ ایران اسلامی است مردی که همانند ستاره ای در آسمان ایران درخشان درخشید و در مسیر جهاد و شهادت گام برداشت و در نهایت به هدف والای خود که شهادت در راه اسلام و میهن ایران اسلامی بود به شهادت رسید.

 این مسئول اظهار کرد: شیرودی با همه ویژگی هایی که داشت شیرودی را همه مردم با شجاعتش و با ظاهری آرام و متین اما قاطع  وحکم می شناسند در قائله کردستان داوطلبانه به منطقه شتافت در مقابل گروه های ضد انقلاب به مبارزه پرداخت و در دوران جوانی و در سن ۲۴ سالگی بعنوان فرمانده انتخاب شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شیرودی در جنگ پاوه نقش تعیین کننده ای داشت و در آزادسازی شهر پاوه تلاش و مجاهدت های فراوانی نمود آخرین عملیات پروازی شهید شیرودی در این منطقه صورت گرفت دشمن لشکری عظیم با تجهیزات زرهی فراوان تدارک دیده بود اما با رشادت شهید شیرودی در دستیابی به اهددف خود شکست خورد شیرودی کسی است که روزی مقام معظم رهبری از او بعنوان نخستین نظامی که در نماز به او اقتدا کرده است یاد می کند.  صاحب نظران جنگ های هوایی او را نامدار ترین خلبان جهان نامیدند.

وی افزود: شهید چمران وزیر دفاع وقت او را ستاره درخشان جنگ های کردستان نامیده است شهید فلاحی رئیس ستاد وقت مشترک ارتش در باره شیرودی می گوید ناجی غرب و فاتح گردنه ها و ارتفاعات بازی دراز دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود او غیرممکن ها را ممکن ساخت. کسی بود وقتی خبر شهادتش را به امام(ره) دادند امام(ره) درباره وی فرمود او آمرزیده است.

مردم ما با حضور خود در انتخابات جواب یاوه گویی های  دشمنان را خواهند داد

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: بر مسئولان، نخبگان، خطبا و آحاد ملت ایران واجب است که از ارزش های دفاع مقدس پاسداری نمایند و اوراق زرین و افتخارآمیز دوران دقاع مقدس را که مملو از ایثار، فداکاری و حماسه دلاورمردان مهین عزیز است حفظ کنند و به نسل های آینده منتقل کنند.

وی افزود: جنگ دشمنان با ملت ایران و انقلاب اسلامی به پایان نرسیده و در قالبی دیگر که امروزه از آن بعنوان جنگ نرم یاد می شود ادامه دارد همچنانکه هوشیاری، حفظ وحدت و پیروی از خط رهبری و ولایت ما را در جنگ سخت به پیروزی رساند وجود همین عوامل برای پیروزی در جنگ نرم ضرورت دارد.

این مسئول گفت: امروز دشمنان ما در همین مقطع چشم دوختند ببینند مردم عزیز ما در ۲۹ اردیبهشت در انتخابات چگونه شرکت می کنند امیدواریم با حضوری گسترده و پرشور و با آگاهی کامل کسانیکه عاشق خدمت به این مردم هستند کسانیکه در مقابل دشمن  ایستادگی می کنند و عقب نشینی نمی کنند و برای حفظ آرمان های امام عظیم الشان و اهداف مقدس مقام معظم رهبری علاقه مندند و در این مسیر  خدمت می کنند امیدواریم در این انتخابات با حضوری گسترده به وظیفه خودمان عمل کنیم وگرنه هرچقدر دشمنان تهدید کنند فایده ندارد.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب نشان دادند هرچقدر تهدیدات زیاد باشد و دشمنان ما را بیشتر بترسانند مردم ما منسجم تر متحد تر در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند کما اینکه الان در مورد انتخابات حرف و حدیث هایی می زنند مردم ما با حضور خود جواب یاوه گویی های  دشمنان را خواهند داد و گرنه ما ترسی از دشمن نداریم دشمنان ما را بیشتر بترسانند ما بیشترمصمم‌تر می شویم.


9047425
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است