استانی 19:58 - 19 مهر 1397

یادروزحافظ و گردهمایی مروجان زبان وادب فارسی اتفاقی بزرگ است

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی شامگاه پنجشنبه در آستانه یادروز حافظ در آیین بزرگداشت خواجه اهل راز گفت: دیدار یاران همدل که به یمن حافظ به ما عطا گردیده است دولتی همه افتخار و سرور است.

وی افزود: در سه روز بزرگداشت حافظ، ارگان ها و سازمان های متعددی همراهی کردند و نهایت همکاری را با ما داشتند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس عنوان کرد: امسال به یمن گردهمایی بین المللی سیزدهمین انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و رونق بخشیدن به این گردامیداشت انجمن تلاش ویژه ای داشت.

برای احیا آب رکن آباد تلاش شود

در ادامه منصور پایمرد، رئیس انجمن دوستداران حافظ به غزل خوانی پرداخت و ضمن خوشامد به مهمانان این مراسم گفت: در اخبار و فضای مجازی دیدم که آدامس سر آلکس فرگوسن را در موزه گذاشته بودند و من یادم به تلاش خودم و دکتر کاووس حسن لی و دیگر حافظ دوستان افتادم که در پی احیای آبراهه رکن آباد شیراز هستند و همچنان بی نتیجه تلاش را ادامه می دهند

وی با بیان اینکه یکی از وجوه سعدی و حافظ در شهر ماست، افزود: این آبی که می تواند برای گردشگران و علاقه مندان شعر و ادب در قالب فرهنگسرایی ایجاد شود ۲۰ سال است که دنبال می کنیم اما همچنان به صورت ویران است، بنابر این از مسئولان مرتبط با این موضوع از جمله شهرداری شیراز می خواهیم این ارادت را به سعدی و حافظ در عمل انجام دهند.

رئیس انجمن دوستداران حافظ تصریح کرد: به معاون میراث فرهنگی کشور گوشزد کردم و امیدوارم که شهرداری شیراز و میراث فرهنگی استان این میراث تاریخی را به آبادانی برسانند.


9940673
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است