گوناگون 11:55 - 05 خرداد 1398

انتشار متون قرآنی در دستور کار دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

وی در نشست با کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و در حاشیه مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: خدمت به قرآن یکی از بهترین و ارزشمندترین خدمت‌های جهان است. ترویج قرآن یعنی ترویج نور و تبلیغ هدایت و تلاش برای نزدیک کردن بندگان به سفره با برکت الهی، لذا باید این توفیق را قدر بدانیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه هر چه کار قرآنی افزایش یابد، باعث می‌شود فضای دانشگاه سالم‌تر شود. سلامت روانی، روحی و جسمی در سایه انس با قرآن پدید می‌آید. ترویج توسعه فرهنگ قرآن از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت‌گرفته موج بزرگ قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی راه افتاده است. با احیای کانون‌های قرآنی، نشریات عمومی علمی و پژوهشی قرآنی که امسال از دانشگاه مجوز گرفتند، عملیاتی می‌شوند. انتشار متون قرآنی و فرهنگ‌سازی در زمینه قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

کلانتری اظهار داشت: قرآن نازل شده تا انسان به وسیله آن به خدا برسد. باید تلاش کنیم تا این مقصد حفظ شود. می‌توانیم در این مسیر گام برداریم، انس و تدبر قرائت و تفسیر قرآن کریم هم برای همین مقصود است. امسال دانشگاه آزاد اسلامی میزبان مسابقات سراسری قرآن و عترت است.


10137250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است