گوناگون 10:02 - 03 فروردین 1398

کتاب معماری بصری + ادراک محیط منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب معماری بصری + ادراک محیط تألیف آزاد بهمنش به همت انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران در اسفند ۱۳۹۷ منتشر شد.

آزاد بهمنش دانشجوی دکترای تخصصی معماری و مدرس گروه معماری و معماری داخلی و مؤلف کتاب روند معماری داخلی است. فعالیت و پژوهش وی در زمینه‌های معماری و طراحی داخلی، معماری غرفه‌های نمایشگاهی، طراحی محیطی و گرافیک معماری است.

طراحی محیط (خارجی و داخلی) در ارتباط مستقیم با علوم و هنرهای مختلف از قبیل: معماری، گرافیک و مبانی بصری، طراحی صنعتی، ارگونومی، روانشناسی محیط و رفتار، جامعه شناسی، مردم شناسی، زیست شناسی و غیره است.

با نگاهی متفاوت می‌توان گفت که معماری در فضا به بیان کلیات و گرافیک نیز در همنشینی با آن به توضیح جزئیات می‌پردازد، البته زیبایی و گویایی یک کالبد معماری جدای از شکل و ساختار صحیح آن، در نهایت توسط سطوحی به نمایش در می‌آید که قرارگیری سطوح در کنار یکدیگر، حجم‌ها و فرم‌ها را شکل خواهند داد.

این بعد از معماری یکی دیگر از وجوه گستره‌ی وسیع این هنر را بیان خواهد کرد که شناخت بیشتر علوم رفتاری همسو با عوامل فوق، وجوه اصلی شکل گیر ی محیط را شامل می‌شود. امید آن می‌رود این نوشتار، روزنه‌ای برای برخورد علمی و عملی با این موضوع و نیز درک بصری و تبیین کالبدی آن باشد. به امید جست و جوی بیشتر و یافتن راه حل های ماهرانه و عملی در ساخت انواع محیط‌های گویا و پویا.

کتاب معماری بصری + ادراک محیط تألیف آزاد بهمنش به همت انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران در اسفند ۱۳۹۷ به بهای ۴۲,۰۰۰ تومان منتشر شد.


10085072
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است