بین‌الملل 11:19 - 06 مرداد 1395
واشینگتن تایمز در یادداشتی توافق هسته ای ایران را اشتباه دولت اوباما دانست.

واشینگتن تایمز با انتشار یادداشتی مدعی شد: باراک اوباما شاید آخرین سیاستمدار آمریکایی باشد که به مقامات ایرانی اعتماد کرده است. او نمی دانست توافق هسته ای ایران، توافق با چه مردم و چه سیاستمدارانی است. او درک درستی از واقعیت وجودی ایرانی ها ندارد. اعتماد بی جای اوباما در توافق با ایران، شکستی بزرگ برای آمریکاست. در سالگرد توافق هسته ای ایران، اوباما بار دیگر اظهارات خود را تکرار کرد. او ادعا کرد: «توافق هسته ای ایران از درگیری های بیشتر جلوگیری و آمریکا را امن تر کرده است.» باید پذیرفت تقریبا تمامی ادعاهای دولت آمریکا در خصوص توافق غلط از آب درآمد.


واشینگتن تایمز در ادامه مدعی شد: توافق میان کشورهای 1+5 و ایران با هدف بازداری تهران از دستیابی به سلاح هسته ای صورت گرفته بود؛ اما برخلاف آنچه اوباما گفته است، ایران می تواند در مدتی کوتاه برنامه هسته ای خود را دوباره در جهت ساخت سلاح هسته ای به کار اندازد. با جایگزینی سانتریفیوژهای جدید، ایران می تواند سرعت دستیابی به سلاح هسته ای را افزایش دهد. این سانتریفیوژها سرعت ایران را در تولید سوخت هسته ای دو برابر خواهند کرد. بنابراین، ایران در کمتر از 6 ماه قادر خواهد بود سلاح هسته ای بسازد. 


در ادامه این مطلب ادعا شده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران تاکنون به تعهدات خود در قبال توافق پایبند بوده است؛ اما این همان آژانسی است که پیش از این نتوانسته بود ارزیابی درستی از تأسیسات هسته ای ایران داشته باشد. خبر فعالیت های هسته ای مخفیانه در تاسیسات هسته ای ایران از سوی گروهک منافقین در عراق مطرح و سپس از سوی آژانس تایید شد. بعدا اعلام شد اطلاعات مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران از سوی آژانس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا به دست عناصر گروهک منافقین رسیده است.


کنگره پس از توافق هسته ای، تحریم های جدیدی را به بهانه فعالیت های موشکی ایران علیه این کشور تصویب کرد؛ اما دولت اوباما اعلام کرد این قانون را وتو خواهد کرد.


از سوی دیگر، انتشار سند 28 صفحه ای مرتبط با حادثه تروریستی 11 سپتامبر، دست داشتن برخی مقامات رژیم آل سعود در این حادثه را مطرح کرد. دولت هیچ گونه توضیحی نداد که چرا چنین سند طبقه بندی شده و منظمی باید اکنون منتشر شود. انتشار این سند، نگرانی هایی را میان متحدان عربی آمریکا در منطقه ایجاد کرد. آمریکا در چنین برهه زمانی حساسی نباید متحدان خود در منطقه را از دست دهد.


علاوه بر این، «حماس»، جنبش مقاومت فلسطین در غزه و حزب الله لبنان آشکارا از سوی تهران حمایت می شوند. غربی ها حمایت تهران از این گروه ها را، مصداق حمایت از تروریسم می دانند.


در انتهای این مطلب ادعا شده است: باید پذیرفت توافق هسته ای ایران، مانعی برای دستیابی این کشور به سلاح هسته ای نیست. علاوه بر این، قدرت و نفوذ ایران در منطقه را بالا برده است و این کشور را در حمایت از آنچه تروریسم می نامند، جسور کرده است. باراک اوباما در حال حاضر باید استراتژی جدیدی در برخورد با وقایع کنونی خاورمیانه اتخاذ کند؛ اما او سردرگم است و واقعا نمی داند چه باید بکند. او در آینده ای نزدیک، بهای اعتمادش به ایران را خواهد پرداخت.






انتهای پیام/



8064844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است