علمی فناوری 14:25 - 27 آذر 1397

همکاری با شرکت های دانش بنیان از طریق صندوق های خطر پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت با حضور در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با روند پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از محورهای اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است که به شکل وام برای توسعه فعالیت هایشان در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.

وی افزود: البته در این زمینه انتقاداتی به صندوق میشد که فرآیندها طولانی و زمانبر است از این رو همکاران ما توانستند این میانگین زمانی را کوتاه کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: ما دنبال این هستیم که با کمک نهادهای واسطه و صندوق های پژوهش و فناوری در کشور بتوانیم بخشی از کارها را انجام بدهیم که شرکت ها در فرآینده پیچیده کاری گرفتار نشوند.

وحدت در رابطه با تسهیلات سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق گفت: یکی دیگر از ابزارهایی که باید آن را بیشتر فعال کرد سرمایه گذاری برای توسعه طرح های دانش بنیان و شرکت های فناور است.

وی افزود: ما دنبال پیاده کردن بسته هایی هستیم که از سرمایه گذاری مستقیم پرهیز کنیم چرا که آفت این نوع سرمایه گذاری هم شرکت ها و هم طرح ها را معطل خواهد کرد.

وحدت خاطر نشان کرد: اگر صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی بخواهد به شکل مستقیم به سرمایه گذاری ورود پیدا کند این فرآیندها می تواند شرکت ها را آزار دهد؛ ما دنبال این هستیم که از طریق صندوق های خطر پذیر (VC) با این شرکت ها مشارکت کنیم.

وی در رابطه با کاهش تصدی گری ها گفت: اگر ما بخواهیم به عنوان بخش شبه دولتی تصدی گری کنیم ناخودآگاه ایرادات وارده به صندوق توسعه پیدا می کند. ما باید به نهادها و بخش های مختلفی که در اکوسیستم علم و فناوری شکل گرفته از جمله مراکز رشد، پارک ها، پژوهشگاه ها، بخش های مختلف وزارت علوم و یا بخش های متعدد معاونت علمی همکاری کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تعاملات درست با نهادهای مرتبط گفت: امیدواریم صندوق بتواند از حالت غیرفعال خارج شود و به صورت مسئله محور به موضوعات نگاه کند.

وی در رابطه با تعاملات مناسب با وزارت علوم و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی گفت: تلاش می کنیم با همه بازیگران این حوزه که مهمترین آنها وزارت علوم است تعامل خوبی داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های آنها و شناخت دقیق تری که به شکل تخصصی از حوزه کاری شرکت ها دارند استفاده کنیم تا بتوانیم تزریق منابع مالی را به شکل صحیح تری انجام دهیم.

وحدت در رابطه با اعتبارات مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال آینده گفت: صندوق با مشکل منابع مالی روبرو نیست و انشاءالله در بودجه سال آینده منابع صندوق بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و بخش های مختلف کشور در حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: ما مشکلی در منابع نخواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم به درستی ارتباطات خود را در بخش های مختلف برقرار کنیم که بتوانیم زمینه ای ایجاد کنیم که شرکت ها بتوانند از آن استفاده کنند.


10003718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است