گوناگون 21:17 - 05 بهمن 1395
پنجشنبه این هفته و از ساعت ۸صبح مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان و جانباختگان حادثه پلاسکو در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این خبر را رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان روز گذشته در نشست خبری مراسم تشییع اعلام کرد. مجتبی عبداللهی در این نشست ضمن تقدیر از شهروندان شریف و نوع‌دوست که با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی با این قشر همدردی کردند، تصریح کرد:

از همه امت حزب‌الله و شهید پرور ایران دعوت می‌کنم در مراسم با‌شکوه تشییع پیکرشهیدان آتش‌نشان شرکت کنند. وی گفت: همه عزیزان در حال تلاش هستند تا پیکرها از صحنه حادثه بیرون بیایند. تا 2روز دیگر وقت داریم و این تلاش ادامه دارد. امیدواریم این اتفاق رخ دهد.عبداللهی درپاسخ به سؤالی در ارتباط با تشییع 4پیکر دیگر که در زیرزمین ساختمان کشف شدند، گفت:

این شهروندان نیز همزمان با آتش‌نشانان تشییع خواهند شد و در انتهای مراسم به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند. وی افزود: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، درخواست خانواده شهدا این است که 2نفر را به شهرستان‌ها منتقل کنیم. به جهت تکریم همزمان با شهدا تشییع می‌شوند و پس از پایان مراسم در بهشت زهرا به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند.

رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان در نشست خبری دیروز گفت: همه خدمات مورد نیاز مراسم تشییع از سوی شهرداری پیش‌بینی شده است. شرکت واحد اتوبوسرانی در حال پیگیری است و جلسات اجرایی با مدیران مربوطه داریم. روال جاری را در پیش خواهیم داشت و اتوبوسرانی بسیج خواهد شد تا نیروها را منتقل کنیم. مترو نیز آمادگی دارد و هماهنگی صورت گرفته تا مردمی که می‌خواهند از نقاط مختلف شهر در این مراسم حضور داشته باشند از خدمات مناسبی برخوردار شوند. وی افزود: قطعا بلیتی درخصوص اتوبوس و مترو دریافت نمی‌شود و خدمات دهی به‌صورت رایگان خواهد بود؛هم برای رفتن به مراسم و هم انتقال به بهشت زهرا و بازدید از قطعه شهدای عزیز این خدمات‌دهی ادامه دارد.

  • شجاعت ستودنی

سردار کریمی، جانشین پلیس تهران و نماینده پلیس دراین نشست ضمن تسلیت بابت شهادت 16نفر از آتش‌نشانان که جانشان را تقدیم کردند تا دیگران به خطر نیفتند، گفت: شجاعت و ایثارگری این عزیزان در بحث اطفای حریق ستودنی است. وی با بیان اینکه امیدواریم در ساعت‌های آینده خبرهایی از پیکرهای این عزیزان نیز به دست‌آید، اظهارکرد: در روز تشییع باشکوه همه مردم حضور یابند تا اخلاص و احساساتی که در این چند روز داشتند به تصویر کشیده شود و تسلای دل خانواده شهدا شود.

سردار کریمی با بیان اینکه از دقایق اول حادثه همکاران پلیس من در کنار نیروهای آتش‌نشانی حضور داشتند، تصریح کرد: با همان جدیتی که آتش‌نشانان برای اطفای حریق داشتند، در حریم پلاسکو هم داشتند تا مردم را از خطری که متوجه‌شان بود مصون بدارند. زیرا تقریبا موادی که در آنجا بود باعث تهدید و خطر بود.

با همکاری دوستان در شهرداری توانستیم اکثر افراد را به بیرون منتقل کنیم. وی ادامه داد: در برخی مستندات مردم مقاومت می‌کردند اما پیگیری آتش‌نشانی و نیروی انتظامی باعث شد صدماتی در این زمینه نداشته باشیم. پس از وقوع این حادثه هم مردم در اطراف ساختمان حضور داشتند اما پلیس بلافاصله محل را ایزوله کرد تا با همکاری خوب مردم وضعیت را برای امداد و نجات و مباحث بعدی آماده کنیم و بستر مناسبی برای شهرداری و آتش‌نشانی، امداد و اورژانس فراهم کنیم.

سردار کریمی افزود: تا به امروز سعی کرده‌ایم که امنیت مغازه‌های مجاور پاساژ را حفظ کنیم تا دغدغه‌ای برای صاحبان نباشد. تا امروز که روز ششم است حتی یک گزارش از سرقت یا هرگونه ناامنی در محدوده نداشته‌ایم که نشان می‌دهد پلیس وظیفه‌اش را به خوبی انجام داده و هدایت خوب دکتر قالیباف در بحران و برنامه‌ریزی خوب ایشان شرایط را مساعد کرده است. وی ادامه داد: تا به حال حدود 75گاو صندوق به پلیس آگاهی منتقل شده و 5تا به صاحبان تحویل داده شده است.

تعدادی از افراد از در پشت پلاسکو وارد شدند که 30نفر دیگر نیز اموال‌شان را برداشتند. وی با بیان اینکه تلاش پلیس هم افزایی و همدلی با مدیران شهری بوده است، گفت: این هم‌افزایی قابل تقدیر است. نماینده پلیس در این نشست بابیان اینکه هم‌اکنون تنها محدودیت در محل خود حادثه است، بیان کرد:

تمامی محدودیت‌ها برداشته شده است. وی تأکید کرد: تا به امروز حدود 8نفر با مراجعه به پلیس آگاهی فقدانی اعلام کردند که 4نفر جنازه‌شان پیدا شد و آتش‌نشان نبودند. البته پلیس آگاهی در حال بررسی است تا صحت و سقم این 8مفقودی را بررسی کند. وی تأکید کرد: پیکر 3 آتش‌نشان و 4کسبه تاکنون به پزشکی قانونی انتقال داده شده و تنها یک نفر شناسایی نشده‌است.

بیشتر شایعات از خارج کشور است

بیشتر شایعات و حواشی مطروحه از سوی کسانی است که اصلا در ایران نیستند. مهدی ذاکری رئیس شورای اطلاع‌رسانی شهرداری تهران با بیان اینکه دوربین صدا و سیما به‌صورت 24ساعته در محل حادثه مستقر بوده است، گفت: سخنگوی ستاد بحران و آتش‌نشانی، پلیس، شهردار تهران و پزشکی قانونی هر آنچه لازم بوده را از سر صحنه بیان کردند و حتی یک دقیقه نیز گزارش مستقیم قطع نشده است.

ذاکری با بیان اینکه از آن طرف با حواشی مواجه هستیم که در فضای مجازی توسط کسانی منتشر می‌شود که اکثرا در ایران نیستند و پایگاه‌شان خارج از کشور است، ادامه داد: مطمئنا این حواشی‌ روی ذهن مردم اثر نمی‌گذارند و به‌طور حتم مردم هوشیارتر هستند. وی با اشاره به اینکه مردم تلاش می‌کنند هر چه دارند به میدان بیاورند، ادامه داد:

اخبار مستند همان‌هایی است که از طریق صدا و سیما منتشر می‌شوند. مشاور شهردار تهران با بیان اینکه خواهش می‌کنم اخباری که سندیت ندارد را منتشر نکنید، گفت: با منتشر کردن این اخبار به آن مادری که فرزند ایثارگرش را از دست داده ظلم می‌کنیم و باید از مردم بخواهیم بی‌توجهی نکنند و این اخبار را منتشر نکنند. وی ادامه داد: سازمان زیباسازی در تلاش است تا تمثیلی در محل چهارراه استانبول نصب شود و کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در تلاش است محلی را برای نامگذاری این افراد درنظر بگیرد.

 


8710579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است