اقتصادی 16:25 - 13 اردیبهشت 1394
افخمی راد:
رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با هیأت تجاری سوئیسی با اعلام آمادگی ایران برای مشارکت با این کشور در صنعت خودروسازی گفت: اگر برند مطرحی در صنعت خودروسازی در ایران اقدام به تولید خودروهای با کیفیت کند، ما زمینه‌های همکاری را به وجود می‌آوریم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا... افخمی راد در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی در زمینة تولید خودرو و قطعات در ایران اظهار کرد: برنامة ایران این است که تا شش سال آینده تولید سالانة خودرو را به سه میلیون دستگاه برساند. 


در حال حاضر سالانه یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود. شرایط مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در زمینة تولید خودرو و قطعات آن در داخل کشور مهیا شده است؛ اگر برند خودروسازی مطرحی در ایران اقدام به تولید خودروهایی با ظرفیت بیش از 2500 سی‌سی کند، زمینه‌های همکاری وجود دارد.


رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد، تصریح کرد: قوانین سرمایه‌گذاری در ایران به گونه‌ای است که محدودیتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد نکنیم.


ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران خارجی از فضای حاکم بر ایران شناختی نداشته باشند، اما فضای ایران بسیار خوب و مردمانش مهمان‌دوست هستند.


وی با اشاره به اینکه همکاری در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و رشته‌های مرتبط با فناوری‌های نوین، زمینه‌های مورد علاقه ایران برای سرمایه‌گذاری هستند، تصریح کرد: ایران شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری و تأمین نیاز کشورهای همسایه و آسیای میانی دارد. اطراف ایران بازار بزرگ مصرفی وجود دارد که نیازمند انواع کالاهاست.


رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به حجم صادرات ایران در سال 2014م یادآور شد: سال گذشته پنجاه میلیارد دلار کالا صادر کردیم که شاید کمتر از ده درصد توان داخل کشور بود.


 میزان صادرات ایران پاسخگوی نیاز کشورهای همجوار و شرکای تجاری ما نیست، اما با افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور می‌توانیم سطح صادرات را افزایش دهیم.


افخمی راد با ابراز تمایل برای سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف صنعتی در ایران اضافه کرد: متأسفانه برخی کشورهای همجوار زیرساخت‌هایشان به خاطر شرایط سیاسی حاکم بر آنها، آسیب جدی دیده است و تمایل دارند برای تأمین نیازهایشان با ایران کار کنند.


وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ضوابط و مقررات مربوط به صادرات و واردات ثبات داشته باشد، تأکید کرد: در زمینة مقررات و تنظیم روابط شرایطی حاکم شده تا تغییرات حداقلی در تعرفه واردات داشته باشیم و به تدریج آن را به کمترین سطح ممکن برسانیم. در بحث واردات هیچ محدودیت غیرتعرفه‌ای وجود ندارد؛ تنها محدودیت ما ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی است.




انتهای پیام/

6305645
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است