اقتصادی 09:44 - 06 فروردین 1398
انتظار می‌رود مقامات دولت کره جنوبی در سفری که ظرف چند روز آینده به واشنگتن خواهند داشت، همتایان آمریکایی خود را برای تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران تحت فشار قرار دهند.

فشار مقامات کره‌ای برای تمدید معافیت از تحریم‌های ضدایرانی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد یون کانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزیر خارجه کره جنوبی و سایر مدیران کره‌ای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری با مقامات وزارت خارجه آمریکا درباره معافیتی که واشنگتن در نوامبر برای ادامه خرید نفت ایران صادر کرد، گفت و گو می‌کنند.

دولت ترامپ تحریم‌های یکجانبه ای را علیه صادرات نفت ایران وضع کرده است اما همزمان با آغاز تحریم‌ها در نوامبر، به هشت کشور شامل کره جنوبی که چهارمین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا است، معافیت داد. اما دولت آمریکا مکرراً اعلام کرده که هدفش به صفر رساندن هر چه سریع‌تر صادرات نفت ایران است.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که هدف فعلی دولت آمریکا، کاهش شمار معافیت‌ها از تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت ایران به میزان ۲۰ درصد از ماه مه است.

مقامات کره جنوبی با فرانسیس فانون، دیپلمات انرژی ارشد آمریکا روز پنج شنبه دیدار خواهند کرد. در حالی که روز چهارشنبه با برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دیدار می‌کنند.

کره جنوبی خریدار بزرگ نفت فوق سبک معروف به میعانات از ایران است و به یک مقام آمریکایی سابق اعلام کرده گزینه‌های معدودی برای خرید میعانات با کیفیت مشابه میعانات ایران از سایر تأمین کنندگان را دارد.

طبق آمار گمرکی کره جنوبی، واردات نفت این کشور از ایران در فوریه سال ۲۰۱۹ در مقایسه با فوریه سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۲.۵ درصد افت داشت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام کره‌ای گزارش کرده که سئول از نوامبر با واشنگتن برای تمدید معافیت از تحریم‌های ایران، سرگرم مذاکره بوده و توقف خرید میعانات ایران روی اقتصاد این کشور تأثیر منفی برجای می‌گذارد.

انتهای پیام


10087142
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است