علمی فناوری 15:01 - 23 اسفند 1396
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست با مدیران وکارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ یک حوزه دشوار، حساس و به شدت در هم تنیده است، گفت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی به پیشرفت‌های لازم دست یابیم، باید تعامل ویژه‌ای با دانشجویان داشته باشیم.

کار در حوزه فرهنگی حساس و دشوار است/ باید سطح تعاملات خود را با دانشجویان افزایش دهیم

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا فراهانی صبح امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در نشست با مدیران و کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در محل سالن همایش پردیس دانشگاه خطاب به کارکنان ومدیران دانشگاه گفت: همه شما کارکنان و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی باید موضوع فرهنگ را در فضاهای دانشگاهی جدی گرفته و مورد تاکید قرار دهید. چرا که حوزه فرهنگی یک حوزه حساس است و با حوزه‌های دانشجویی، اقتصادی، امنیتی و دیگر حوزه‌ها تفاوت‌های زیادی دارد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اهمیت مقوله فرهنگ به‌ویژه در محیط‌های دانشگاهی و در میان جوانان به گونه‌ای است که همواره مقام معظم رهبری از مقوله فرهنگ به عنوان یک اصل مهم یاد می‌کنند و موضوع فرهنگی را در اولویت برنامه‌های نظام و کشور قرار داده‌اند.

فراهانی در بخش دیگری از سخنانش، خطاب به حاضران این نشست گفت: شما کارکنان و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنید باید عاشق کار فرهنگی در دانشگاه باشید و اگر به این حوزه علاقه نداشته باشید، قطعا در این کار موفقیتی نصیب شما و دانشگاه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی یک حوزه بسیار تخصصی است، اظهار کرد: متاسفانه همه تلاش می‌کنند سلایق خود را در این حوزه اعمال کنند و در مواردی دستگاه‌های فرهنگی واکنشی همراه با تأخیر نسبت به مقوله فرهنگ دارند و این موضوع کار ما را دچار مشکل می‌کند.

فراهانی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و دانشجویی کار سختی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و در ستاد وزارت بهداشت داریم، گفت: متاسفانه در حوزه معیشت دانشجویان، زیرساخت‌های مناسبی نداریم و با محدودیت منابع مواجه‌ هستیم و نمی‌توانیم خدمتی در خور شان دانشجویان و گروه هدف‌مان ارایه دهیم.

وی در ادامه گفت: اگر انسان‌های خوب و چند بعدی در فضای دانشگاهی کشور تحویل جامعه بدهیم، قطعا آنها می‌توانند در آینده مدیران خوبی برای اداره کشور باشند. دانشجویانی که امروز با آن‌ها مواجه هستیم در آینده به عنوان فعالان حوزه سلامت رسالت خطیری نسبت به جامعه برعهده دارند از این رو باید با آنها تعامل خوبی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم کارمان در محیط دانشگاه اثربخشی لازم را داشته باشد باید یک ارتباط صمیمانه با دانشجویان برقرار کنیم و نگاه از بالا به پایین به دانشجویان نداشته باشیم؛ بلکه باید برخوردهای ما تعاملی باشد. بنابراین اگر بخواهیم ضریب اثربخشی کار مدیران و کارکنان دانشگاه افزایش یابد باید تعامل بسیار سازنده و مفیدی با دانشجویان برقرار کنیم که این کار به سختی فعالیت‌های شما می‌افزاید.

فراهانی با اشاره به این که رضایت‌مندی مخاطبان برایمان یک اصل به شمار می‌رود، افزود: طی بازدیدهایی که امسال از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی انجام شده، در برخی از دانشگاه‌ها با وجود کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم، تعامل خوبی از سوی مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها با دانشجویان صورت گرفته و از این بازدیدها انرژی مضاعفی گرفته‌ایم اما متاسفانه در برخی از دانشگاه‌ها که امکانات و تجهیزات بیشتری داشته‌اند، شاهد برخورد و تعاملات مناسب با دانشجویان نبوده‌ایم و این موضوع نارضایتی دانشجویان را در پی داشته است.

معاون وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: من از همه کارکنان و مدیران معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکر می‌کنم و امیدوارم سال آینده سال درخشانی در حوزه فرهنگی ودانشجویی باشد و اگر اشکالاتی در این حوزه وجود دارد، این کمبودها ونقایص با تلاش و درایت همه مسئولان وکارکنان مرتفع شود.

پیش از سخنان دکتر محمد رضا فراهانی معاون وزیر بهداشت، مهندس محمدمهدی محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن معرفی استان بوشهر و پتانسیل‌های اقتصادی و صنعتی این استان گفت: بوشهر از شمال به قسمتی از استان خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد، از شرق به استان فارس، از جنوب و غرب به خلیج فارس و از جنوب شرق به قسمتی از استان هرمزگان محدود است. این استان با مساحتی حدود ۲۷٬۶۵۳ کیلومتر مربّع، جمعیّتی برابر یک میلیون و هشتاد و یک‌هزار نفر دارد. استان بوشهر با خلیج فارس بیش از ۹۰۰کیلومتر مرز دریایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر از استان‌های جنوبی ایران و هفدهمین استان بزرگ کشور به لحاظ مساحت است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد ، همچنین به‌علت قرار گرفتن در ساحل استراتژیک خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت و گاز (پارس جنوبی و شمالی) و وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیّت راهبردی و اقتصادی برخوردار است‌؛ به گونه‌ای که پایتخت انرژی ایران لقب گرفته‌است.

محمدی ضمن ارایه تاریخچه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سال ۶۲ آموزشکده مامایی نرجس و سال ۶۷ دانشکده پرستاری و مامایی و پیراپزشکی این دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین سال ۶۹ دانشکده علوم پزشکی افتتاح شد که در این سال پذیرش دانشجویان پزشکی در مقاطع دکترا برای نخستین بار صورت گرفت و در سال ۹۰ فعالیت دانشکده دندانپزشکی شکل آغاز شد.

وی با اشاره به رسالت معاونت فرهگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تحقق اهداف مورد نظر گفت: از آنجایی که معاونت  فرهنگی و دانشجویی خدمتگزار قشر آینده ساز مملکت بوده و با این باور که نیروی پرورش یافته دانشگاه باید فردی متدین، متعهد، متفکر، خلاق  با قدرت تجزیه وتحلیل مسائل محیطی با تفکری انتقادی و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت خود و دیگران باشد، این معاونت  تلاش می‌کند بستری مناسب جهت پرورش دانشجویان در ابعاد جسمی، معنوی ، فکری و روحی روانی بر پایه تعلیم و تربیت اسلامی فراهم آورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص اهداف کلی برنامه‌ریزی فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: افزایش سطح سلامت جسمی و روانی دانشجویان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی، همچنین ارتقای روحیه مشارکت اجتماعی، صنفی و فرهنگی دانشجویان، بهبود ارائه خدمات معیشتی و رفاهی لازم در دوران دانشجویی و همچنین رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دانشجویان  از جمله اهداف اصلی این داشگاه است.

وی با اشاره به آمار کلی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این دانشگاه ۲۳۶۰ دانشجوی شاغل به تحصیل دارد که بر اساس آمار، ۹۳۶ نفر در این دانشگاه در مقطع کارشناسی و ۲۴۸ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کنند. همچنین ۱۶۷ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۷۰۱ نفر در مقطع دکترای حرفه‌ای، ۷۸ نفر کاردانی، ۳۱ نفر دستیاری و دو نفر  در بخش دکترای پژوهش محور مشغول به تحصیل هستند.

وی به عملکرد حوزه اداره مشاوره و پایش سلامت و روان دانشگاه اشاره کرد وگفت: چهار جلسه مشاوره قبل از ازدواج، دو جلسه پیشگیری از مصرف مواد و پنج جلسه مربوط به مهارت‌های زندگی، تعداد کارگاه‌های آموزشی در سال ۹۶ بوده است که توسط این اداره برگزار شده است.

محمدی گفت: همچنین در سال جاری، پنج نفر از دانشجویان  در جلسات مشاوره مهارت‌های زندگی، ۸۲ نفر در جلسات پیشگیری از سوءمصرف مواد و ۶۰ نفر در جلسات مشاوره قبل از ازدواج حضور داشتند و زیر نظر مشاوران آموزش‌های لازم را کسب کردند. ضمن اینکه در سال ۹۶، اداره مشاوره و پایش سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۸۳ دانشجو را در زمینه افت تحصیلی و ۴۰۰ دانشجو را در زمینه مشاوره پیش از ازدواج تحت آموزش‌های لازم قرار دادند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با یادآوری حضور ۲۳۶۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه گفت: این دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته در زمینه پذیرش دانشجویان به رشد قابل ملاحظه‌ای رسیده است که بر اساس آمارها، امسال ۳۳۴ دانشجوی دختر و ۲۱۰ دانشجوی پسر در این دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفتند و مشغول به تحصیل شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه در هفت خوابگاه اسکان داده می‌شوند، گفت: سه خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ملکی،  یک خوابگاه استیجاری و سه خوابگاه مشارکتی است.

وی همچنین به فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اعزام تیم رزمی دانشگاه به مسابقات ملی به میزبانی تهران و کسب مقام اول تیمی از نتایج ارزنده این دانشگاه بوده است. همچنین اعزام یکی از دانشجویان پسر در رشته کاراته به مسابقات بین‌المللی ایران- تهران و کسب مقام اول مسابقات از دیگر افتخارات در حوزه تربیت بدنی است.

این مقام مسئول اشاره‌ای به مجتمع‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کرد و گفت: مجتمع ورزشی غدیر با مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با دارا بودن سالن‌های بدنسازی، تنیس روی میز، سالن‌های چندمنظوره بسکتبال، فوتسال، والیبال، بدمیتنون فعال است. همچنین مجتمع ورزشی شهدای دانشگاه با مساحت ۲۳۵۰ متر مربع واقع در سایت پردیس دانشگاه دارای سالن تیراندازی، سالن چندمنظوره بسکتبال، والیبال، فوتسال، هندبال و همچنین دارای سالن‌های شطرنج، ‌دارت و فوتسال دستی است.

وی در ادامه آماری از تعداد نشریات دانشجویی فعال، کانون‌های فرهنگی، هیات‌های مذهبی، تعداد تشکل‌های دانشجویی، تعداد کرسی‌های آزاد اندیشی طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶،  تعداد اردوهای برگزار شده در دانشگاه و فعالیت‌های مختلف فرهنگی دانشجویان ارایه کرد.

به گزارش مفدا، همچنین در ادامه این نشست مهندس سید محسن هاشمی مدیرفرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و علی کمالی مدیرتربیت بدنی دانشگاه و نیز حامد یوسفی کارشناس مرکز قرآن و عترت این دانشگاه و دیگران مسئولان وکارشناسان به ارایه عملکردی از فعالیت‌های حوزه خود در  دانشگاه و همچنین طرح مسائل ومشکلات حوزه مدیریتی و نیز ارایه راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت کنونی پرداختند.

انتهای پیام


9714657
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است