سیاسی 11:31 - 23 دی 1395
فعالان عربستانی از شهادت یک شهروند این کشور زیر شکنجه نیروهای امنیتی آل سعود خبر دادند.

صراط: فعالان عربستانی از شهادت یک شهروند این کشور زیر شکنجه نیروهای امنیتی آل سعود خبر دادند.



به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های عربستان، فعالان حقوقی در عربستان تاکید کردند که جابر العقیلی یکی از شهروندان این کشور که در یک مرکز امنیتی در شرق عربستان بازداشت بود، در پی شکنجه، به شهادت رسیده است.



منابع حقوقی اعلام کردند که جابر حبیب حسن العقیلی 45 ساله از اهالی شهرک تاروت در منطقه القطیف است که حدود یک هفته قبل به اتهام قایقرانی در منطقه ممنوعه دستگیر و امروز خبر آن شهادت آن اعلام شد.



فعالان عربستانی گفتند که این شهروند در حین دوره بازداشتش که بیش از یک هفته از آن نمی‌گذرد، در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.



در حالی که رژیم سعودی مدعی شده است که العقیلی خود را در داخل زندان دار زده است، خانواده وی این روایت رژیم را که قبلا نیز مرتکب جنایات مشابهی در داخل زندان شده‌ است، رد کردند.



شهادت یک شهروند عربستانی زیر شکنجه آل سعود+عکس



منطقه الشرقیه عربستان از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اعتراضات مردمی برای تحقق اصلاحات و پایان دادن به سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم سعودی است.



نیروهای امنیتی رژیم سعودی هر از گاهی  به مناطق مختلف در منطقه الشرقیه یورش می برند و ضمن یورش به منازل شهروندان، آنها را بازداشت می‌کنند.



رژیم سعودی تاکنون ده‌ها شهروند و فعال بیگناه منطقه الشرقیه از جمله آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی را اعدام کرده است.



این رژیم اخیرا رویکردهای امنیتی خود را در منطقه شیعه‌نشین القطیف در شرق این کشور، برای ساکت کردن هرگونه صدایی که خواهان حق و عدالت است، تشدید کرده است.



رژیم سعودی در راستای تلاش برای تنگ کردن عرصه علیه فعالان القطیف، خانواده‌های آنها را نیز هدف قرار می‌دهد.


8654200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است