علمی فناوری 14:17 - 06 مرداد 1394
توسط صندوق حمایت از فناوران صورت می‌گیرد
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) از حضور استادان وابسته خارجی در جهت بهبود کیفیت و گسترش برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور حمایت مادی و معنوی می‌کند.

حمایت از حضور محققان خارجی به عنوان استاد وابسته در دانشگاه‌های کشور

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، حضور استادان وابسته می‌تواند به ایجاد چشم‌اندازهای ملی و بین‌المللی، بهبود کیفیت کلاس‌های آموزشی و ارتقای آموزش و پژوهش در مراکز علمی کمک بسزایی داشته باشد. این حمایت به دانشگاهیان، محققان یا افرادی اعطا می‌شود که به صورت پاره وقت در امور آموزشی، پژوهشی و نوآوری در دانشگاه یا مرکز علمی فعالیت می‌کنند.

این حمایتها عبارت است از «استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی گرنت (Grant) بر طبق مقررات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور» و «مراکز علمی هزینه‌های سفر و اقامت استاد مدعو را به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اعلام و صندوق بخشی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند».

از جمله شرایط برخورداری از این حمایت می‌توان به موارد «اعلام نیاز از مراکز علمی»، «اخذ موافقت و مجوزهای لازم از دانشگاه و یا مرکز پژوهشی مبدا»، «دارا بودن مدرک دکترای تخصصی (PhD)»، «ارتباط تخصصی با زمینه‌های علمی مورد نیاز مرکز علمی مقصد»، «فرد مدعو باید از استادان برجسته و بنام باشد و اینکه بین متخصصان و صاحبنظران از جایگاه علمی شناخته شده‌ای برخوردار باشد» اشاره کرد.

عضو وابسته می‌تواند در زمینه‌های راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه و رساله در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، انتشار مقالات علمی-پژوهشی در مجلات علمی و پژوهشی معتبر، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، تدریس در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، ارائه مشاوره‌های علمی و راهبردی مورد درخواست گروه (با مرکز تحقیقاتی)، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و سایر فعالیت‌های تخصصی مورد نیاز دانشگاه فعالیت کند.

از جمله شرایط و مقررات در نظر گرفته شده برای انتخاب استادان وابسته می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ «دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی در صورت نیاز به استاد وابسته در حوزه خاص و یا تخصصی، می‌توانند درخواست خود را به همراه رزومه کامل مدعو به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارسال کنند»، «استادان وابسته برای یک حوزه، بخش و یا سطح خاص انتخاب می‌شوند. مدیر مربوطه با شناسایی نیازهای آموزشی، مسئولیت‌ها، اختیارات و وظایف استادان وابسته را تعیین می‌کند»، «حداکثر مدت قرارداد همکاری با استاد وابسته یک ترم تحصیلی است»، «گروه آموزشی و استاد وابسته باید با هم پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تعریف کنند که حتی پس از اتمام فعالیت استاد وابسته در دانشگاه مقصد همکاری‌های دوجانبه همچنان ادامه داشته باشد»، «استادان وابسته باید در امور آموزشی و پرورشی همکاری‌های لازم را با دانشگاه داشته باشند»، «استادان وابسته بر حسب نوع تخصص که مورد تائید دانشگاه است، همکاری خواهند داشت»، «در صورتی که هر یک از طرفین بخواهند قرارداد را فسخ کنند، باید حداقل یک ماه زودتر به صورت کتبی مراتب را به طرف دیگر اعلام کند».

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با پست الکترونیکی International@insf.org مکاتبه کنند.

انتهای پیام


6823917
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است