استانی 00:48 - 02 آبان 1393
رئیس سازمان میراث فرهنگی:
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر 900 پروژه شامل احداث هتل، مراکز اقامتی و غیره توسط بخش خصوصی در سطح کشور در دست اجرا قرار دارد.

900 پروژه در حوزه میراث فرهنگی توسط بخش خصوصی در دست احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مسعود سلطانی‌فر  شامگاه پنجشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در حال حاضر 900 پروژه شامل احداث هتل، مراکز اقامتی و غیره  توسط بخش خصوصی با 19 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجراست که بطور میانگین از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در بحث گردشگری در سال 2013 یک هزار و 250 میلیارد دلار درآمد کشورهای مختلف از محل گردشگری  بوده است.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته 4.5 میلیون گردشگر داشتیم که شش میلیارد دلار درآمد عاید ایران شده است، این رقم در مقایسه با درآمد سایر کشورها، نیم درصد را نشان می‌دهد.

وی گفت: در بخش صنایع دستی به ویژه فرش ایرانی در دنیا برترین جایگاه را داریم و بسیاری از بازارهای دنیا در تسخیر فرش‌های ایرانی است.

معاون رئیس جمهور  با بیان اینکه طی 7 و 8 سال گذشته صادرات فرش افت داشته‌است، گفت: امیدواریم با برطرف کردن مشکلات صادرات بخش صنایع دستی، بتوانیم آثار را به صورت گسترده به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

سلطانی‌فر افزود: در سال گذشته نیمی از گردشگران خارجی به نیت زیارت به شهرهای مشهد و قم سفر کرده‌اند، که ما از این نظر در بحث تورسیم هلال که از بخش‌های مهم گردشگری است، رتبه بسیار خوبی در دنیا داریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تاکنون آنطورکه باید از ظرفیت نوار ساحلی برای گردشگری استفاده نکرده‌ایم، گفت: این بخش از گردشگری نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: رونق گردشگری می‌تواند موتور توسعه کشور برای خروج از رکود اقتصادی باشد.

نزدیک به یک میلیون بنا، سایت و محوطه و آثار تاریخی در ایران اسلامی وجود دارد که حدود 100 تا 150 هزار مورد آن شناسایی و 31 هزار مورد از آنها ثبت فهرست ملی شده است.

وی گفت: این رقم کمتر از 4 یا 5 درصد از سرمایه‌های ارزشمندی است که در این زمینه در ایران وجود دارد.

سلطانی‌فر یادآور شد: ایران یک کشور موزه است و در تمامی نقاط این خاک در تمامی شهرستان‌ها و این کشور مکان‌ها و محوطه‌های تاریخی کم‌نظیر وجود دارد که هر چقدر پیش‌برویم و کاوش کنیم این سرمایه‌های ارزشمند گسترده‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای جذب درآمدهای ریالی و ارزی و رشد و توسعه اقتصادی از این گنجینه‌های ارزشمند استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: وی در زمینه ثبت شدن شهر سوخته در فهرست جهانی  افزود: این رویدادمهمتاریخی نباید محدود به این استان باشد، بلکه متعلق به تمام بشریت است، باید نگاه دنیا را به این مجموعه معطوف کرده و زمینه را برای حضور تمامی گردشگران فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در نظر داریم همین جشن رویداد مهم ثبت جهانی شدن شهر سوخته را بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزاری جشن ملی این میراث بزرگ را در تهران داشته باشیم.


5024456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است