بین‌الملل 11:45 - 21 تیر 1399
رئیس جمهور آمریکا طی تازه‌ترین تلاشش برای طفره رفتن از سؤالات درباره ظرفیت‌های ذهنی او و تلاش برای پرسش از قابلیت‌های ذهنی جو بایدن، نامزد پیش‌فرض حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، ادعا کرد اخیراً در یک آزمون شناختی بالاترین امتیاز را به دست آورده است.

ترامپ: پزشکان از توانایی ذهنی من متعجب شده‌اند!

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، کاخ سفید جزئیاتی از این آزمون ارائه نداده و اعلام نکرده که آیا منظور ترامپ از این آزمون، ارزیابی تازه‌تری نسبت به آنچه در سال ۲۰۱۸ انجام داد، بوده است یا خیر.

ترامپ روز پنجشنبه اظهار کرد، این آزمون را در مرکز ملی پزشکی "والتر رید" داده است. پزشک او در سال ۲۰۱۸ به خبرنگاران اعلام کرده بود به درخواست رئیس جمهور، در این مرکز از ایشان یک آزمون شناختی گرفته شده، و افزود به نظرش چنین آزمون‌هایی برای ارزیابی رئیس جمهوران استاندارد نیست.

مشخص نیست منظور ترامپ از آزمون شناختی، همان تستی است که در سال ۲۰۱۸ از او گرفته شده یا اینکه اخیراً آزمون داده است؛ و مقامات کاخ سفید نیز پاسخی به این پرسش نداده‌اند.

ترامپ به "شان هنتی" از فاکس نیوز گفت: من ثابت کردم آنجا بودم به خاطر اینکه در آزمون بالاترین نمره را به دست آوردم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین یادآور شد که این آزمون شناختی، "در زمان خیلی اخیر" از او گرفته شده است.

ترامپ آزمون مذکور را آزمونی "بسیار استاندارد" توصیف کرد که در حضور پزشکان در مرکز "والتر رید" از او گرفته شده و مدعی شد پزشکان از نتایج "باورنکردنی" این آزمون، "بسیار شگفت‌زده" شده‌اند.

این اظهارات ترامپ، منعکس کننده دغدغه همیشگی او برای معرفی خودش به عنوان فردی با هوش بالای متوسط است، به ویژه در مواجهه با منتقدانی که قابلیت‌های ذهنی و شناختی او را مورد سؤال قرار می‌دهند. و در ماه‌های اخیر، ترامپ ۷۴ ساله چنین حملاتی را در مرکزیت کمپینش علیه بایدن ۷۷ ساله قرار داده و او را به کم‌هوشی و فقدان ظرفیت شناختی لازم برای ریاست جمهوری متهم می‌کند.

برداشت یکی از مقامات این است که ترامپ به آزمون شناختی که در سال ۲۰۱۸ در مرکز "والتر رید" انجام داده اشاره دارد، و در ماه نوامبر که او بازدید غافلگیرکننده‌ای از این بیمارستان داشت، آزمون جدیدی از او گرفته نشده است. این مقام اما با قطعیت نتوانست بگوید که ترامپ به کدام تست اشاره می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، "رونی جکسون"، پزشک وقت رئیس جمهور گفت ترامپ "ارزیابی شناختی مونترآل" را انجام داده که از سوی پزشکان برای تشخیص "اختلال عملکرد شناختی خفیف" مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و افزود ترامپ در این ارزیابی نمره بالایی به دست آورده است. این آزمون ۳۰ امتیازی حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌گیرد و از شرکت‌کننده می‌خواهد مجموعه ساده‌ای از تکالیف ذهنی و مربوط به حافظه را به اجرا بگذارد.

امتیاز بالا در این آزمون به معنای آن است که شرکت‌کننده از اختلال عملکرد شناختی خفیف رنج نمی‌برد؛ اما به معنی آن نیست که شخص دارای قابلیت‌های شناختی بالای متوسط است.

بنا بر گفته‌های این مقام به "سی‌ان‌ان"، جکسون اظهار کرد در اصل چنین آزمونی در برنامه بررسی وضعیت جسمانی رئیس جمهور نبوده، اما ترامپ خواسته که این آزمون را انجام دهد. ترامپ بارها در جلسات به این آزمون اشاره و تأکید کرده که بایدن نمی‌توانست در چنین آزمونی امتیاز بیاورد.

ترامپ، که مکرراً برای هوش خودش کری خوانده، تا آنجا پیش رفت که یک بار در توییتی نوشت که یک "نابغه بسیار باثبات" است. او همچنین بدون هیچ مدرکی روز پنجشنبه ادعا کرد که بایدن آزمون شناختی نداده و او را به چالش طلبید که در همان آزمونی که ترامپ انجام داده، شرکت کند.

با این حال بایدن طی رویداد کمپینش ماه گذشته به یکی از خبرنگاران گفت "از ترامپ و من دائماً تست گرفته می‌شود". مشاوران بایدن می‌گویند او با این سخن به سخت‌گیری‌های روزمره حضور در کمپین‌های انتخاباتی اشاره داشته است.

بایدن اضافه کرده بود: "به سختی می‌توانم صبر کنم تا ظرفیت شناختی خودم را با ظرفیت شناختی مردی که علیه آن فعالیت می‌کنم، مقایسه کنم! "

وضعیت عمومی سلامت ترامپ مکرراً موضوع گمانه‌زنی‌هایی بوده است.

در ماه ژوئن، کاخ سفید ضمن نشان دادن رویکردی مثبت نسبت به بررسی سالانه وضعیت جسمانی رئیس جمهور، اعلام کرد کلسترول رئیس جمهور نسبت به سال‌های گذشته پایین آمده، اما توضیحات کاملی درباره مراجعه ناگهانی ماه نوامبر ترامپ به مرکز والتر رید- که ادعا شد مراجعه زودهنگامی برای بررسی سالانه وضعیت سلامت بوده-، ارائه نداد.

در آن زمان کاخ سفید اعلام کرد که این یک "چک‌آپ روتین" از وضعیت سلامت رئیس جمهور بوده، با اینکه این موضوع اعلام نشده بود و حتی صبح روز آزمایش نیز در برنامه رئیس جمهور نبود که در مرکز والتر رید حضور پیدا کند.

از زمانی که نتایج وضعیت سلامتی رئیس جمهور آمریکا منتشر شده و پس از وضعیت ناپایدار ترامپ هنگام پایین آمدن از پلکان در جشن فارغ‌التحصیلی در "وست‌پوینت"، سؤالات تازه‌ای درباره سلامت ترامپ مطرح شده است. ترامپ  بعدتر بارها به این موضوع اشاره و تأکید کرد که کفش‌های چرمی او باعث شده به سختی از آن سطح پایین بیاید.

انتهای پیام


10612645
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است