استانی 10:46 - 22 تیر 1399
ایسنا/قم کارگاه «عروسک گردانی و صدا پیشگی» با حضور ‌زهره وکیلی مجری و صدا پیشه‌ی شناخته شده و حضور محدود اعضای باشگاه تئاتر تجربه در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان قم برگزار شد.

برگزاری کارگاه عروسک‌گردانی و صداپیشگی در قم

 در ابتدای این کارگاه ‌که عصر روز گذشته برگزار شد، زهره وکیلی مجری و صدا پیشه‌ عروسک‌های متعددی از جمله عروسک‌های «چرا و چیه» با تاکید بر این نکته که صداپیشه‌ باید قابلیت‌های صدایش را بشناسد، تاکید کرد: کاراکتر سازی، بخش مهمی از عروسک‌گردانی است اما تیپ‌سازی برای عروسک، بسیار اشتباه است و عروسک گردان باید تلاش کند و برای عروسک شخصیت‌سازی کند. صداپیشه عروسک باید مانند یک بازیگر با توجه به در نظر گرفتن شناسنامه هر عروسک، به جای آن صحبت کند.

 وکیلی در ادامه به چگونگی انتقال انرژی و ویژگی‌های شخصیتی یک عروسک توسط عروسک‌گردان و صداپیشه اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های ظاهری عروسک در صداپیشگی آن، بسیار مهم است. ظاهر عروسک نشان می‌دهد که او آرام و مطیع است یا سرکش و پر جنب و جوش یا اینکه حدود سن او چقدر است.

وی یادآور شد: متأسفانه در خیلی از کارهای عروسکی، این اتفاق نمی‌افتد و گاه از عروسک‌های تلویزیونی، صداهای شنیده می‌شود که خام است. به همین دلیل هم مخاطب جذب آن شخصیت نمی‌شود و شخصیت عروسکی ماندگار نمی‌شود.

زهره وکیلی در ادامه از هنرجوهای حاضر در کارگاه تست صدا گرفت و به بررسی قابلیت صدا هر کدام از آنها پرداخت. این کارگاه به صورت هفتگی و با حضور اعضای کارگروه عروسک‌سازی باشگاه تئاتر تجربه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


10614428
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است