اجتماعی 11:06 - 07 آبان 1399
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پرداخت هزینه های بیمه مکمل و فرانشیز ۹ هزار و ۱۲۸ مددجوی تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

قرارداد کمیته امداد با بیمارستانها برای کاهش هزینه های درمان مددجویان

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد دربخش های بهداشت،درمان و امور بیمه گفت: در شش ماهه نخست امسال هزینه های بیمه مکمل و فرانشیز برای ۹ هزار و ۱۲۸ مددجوی تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و هزینه درمان ۸۴۸ بیمار خاص و صعب العلاج به مبلغ دویست میلیون و۴۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.



وی افزود: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی» است و از آنجایی که بیمه های پایه، کلیه هزینه های درمانی را پوشش نمی دهند و این امر برای مددجویان که از اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستند، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند لذا برای کمک به جامعه هدف تحت حمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی برای مددجویان تحت حمایت در نظر گرفته شده است که این افراد با مراجعه به ادارات این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه های درمانی آنها پرداخت می شود.



مدیرکل کمیته امداد استان تهران، به ارائه خدمات به کودکان دارای سوء تغذیه در قالب طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال برای ۸۴۰ کودک کمتر از پنج سال که توسط مراکز بهداشت و درمان به این نهاد معرفی شده اند ۳۳۶ میلیون تومان واریز شده است.



وی با بیان اینکه با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود، افزود: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.



پرپنچی یادآور شد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.



مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از آغاز اجرای طرح رفع سوء تغذیه برای مادران باردار و شیرده خبر داد و گفت: با مشارکت مراکز بهداشت مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه به ادارات کمیته امداد معرفی می شوند و ماهیانه از سبد غذایی بهره مند می شوند. 



وی در ادامه به پرداخت پنج میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی برای 6129 زن سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این طرح به شرط رسیدن به شرایط بازنشستگی ازمزایای بازنشستگی برخوردار و توانمند می شوند.



پرپنچی در پایان به مشارکت بیمارستان های طرف قرارداد با این نهاد در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و عنوان کرد: برای تسهیل در امر درمان جامعه هدف تحت حمایت و کاهش هزینه های بستری و همچنین دارویی این افراد اداره درمان استان تهران نسبت به تقبل هزینه آنها با مشارکت مددکاران بیمارستان های طرف قرارداد اقدام کرده است.



وی افزود: در شش ماه اول امسال درمجموع ۲۳۹  مورد به ۴۷۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان برای بیماران بستری در بیمارستان های طرف قرارداد ، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج صادر شده است که مبلغ ۱۷۹ میلیون و ۹۸۸ هزر توان برای بیماران تحت حمایت این نهاد از مراکز درمانی تخفیف دریافت شده است.

انتهای پیام


10783424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است