استانی 13:40 - 26 مهر 1397

تشکیل دو پرونده احتکار در قروه/انجام ۱۸ مورد بازرسی مشترک

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رحیمیان ظهر امروز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی شهرستان قروه اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۴ پرونده تخلف در هیئت رسیدگی بدوی به تخلفات صنفی بررسی شد که از این تعداد ۲۳ مورد محکوم و یک پرونده هم رأی برائت خورده است.

به گفته وی قانون تعزیرات حکومتی با تخلفاتی مانند گران فروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی، تخلفات خدمات بهداشتی و درمانی، قاچاق کالا و ارز و ... مواجه است.

رحیمیان به موضوع احتکار اشاره کرد و گفت: باید دانست که احتکار یعنی نگهداری کالا اعم از اینکه واحد صنفی موجودی دارد یا نه و کالا را به صورت عمده نگه داشته است لذا با این تعریف باید مباحث مرتبط به احتکار را پیگیری کرد.

وی از معرفی بیش از ۱۰۸ انبار با مشخصات کامل از ابتدای طرح مبارزه با احتکار کالا از سوی کسبه و اصناف خبر داد و افزود: بازدید از ۱۵ انبار گزارش شده صورت گرفت که منجر به تشکیل پرونده برای دو واحد متخلف به ارزش ۲۸۳ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۸۰ ریال شد.

رحیمیان کالاهای مورد احتکار واقع شده را شامل میلگرد و روغن موتور دانست و همچنین از تشکیل پرونده برای ۳ واحد متخلف به دلیل گران فروشی در بازدیدهای مشترک خبر داد.

وی همچنین به ۱۸ مورد گشت مشترک تعزیرات حکومتی که منجر به تشکیل پرونده برای ۹ مورد شد اشاره کرد و ارزش این پرونده ها را ۳۳ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال مربوط به تخلف در حوزه های پوشاک و لوازم خانگی اعلام کرد.


9946501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است