بین‌الملل 01:19 - 07 آذر 1393
تحلیلگر اطلاعاتی:
تحلیلگر اطلاعاتی در آمریکا تاکید کرد بی اعتمادی به آمریکا از موانع دستیابی به توافق جامع هسته‌ای است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "ویلیام جونز" در گفتگو با این شبکه درباره گفتگوهای هسته ای ایران و پنج به علاوه یک، گفت به نظر من هنوز اختلافاتی میان طرفین درباره برنامه هسته ای ایران وجود دارد که باید حل شود اما هر دو طرف به توافق درباره مسائل اساسی بسیار نزدیک شده اند. من خوشحالم که زمان بیشتری برای گفتگوها تعیین شد تا در نهایت توافق حاصل شود. همچنین حضور وزرای خارجه روسیه و  چین در آخرین روز مذاکرات اتفاق خوشایند و مهمی برای مذاکرات بود. به نظر من با ادامه گفتگوها امکان رسیدن به توافق نهایی وجود دارد. 


"ویلیام جونز" درباره گروههای فشار به ویژه اسرائیل و کنگره آمریکا در رابطه با گفتگوهای هسته ای گفت این گروههای فشار همیشه مانع رسیدن به توافق بوده اند و مواضع تندی در این رابطه اتخاذ کرده اند به ویژه دولت نتانیاهو بیش از همه مواضع تندی علیه توافق دارد و اساسا دنبال این است که برنامه هسته ای ایران به طور کامل برچیده شود. اسرائیل همیشه دنبال این بوده است که به تاسیسات هسته ای ایران حمله نظامی انجام دهد اما گفتگوهای هسته ای و حصول برخی توافق ها توانسته است دست اسرائیل را برای حمله نظامی ببندد. البته باید توجه داشت نتانیاهو و اسرائیل در مقایسه با قدرتهای بزرگ جهان حرف زیادی برای گفتن ندارند اما در هر حال لابیهای اسرائیلی نفوذ زیادی در کشورهای غربی به ویژه آمریکا و روی کنگره این کشور دارند. با سلطه جمهوریخواهان بر سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، کار رسیدن به توافق تا حدی دشوارتر می‌شود. البته همه جمهوریخواهان جنگ طلب نیستند اما بیشتر جنگ طلبها از جمهوریخواهان هستند و برای منافع اسرائیل کار می کنند. البته اینکه دولت دموکرات و کنگره جمهوریخواه است ، این خودش نقطه مثبتی است زیرا باعث می شود نظام حاکم در آمریکا نتواند درباره برخی مسائل به نتیجه و راه حلی مشترک برسد و به همین علت فضا برای ادامه گفتگوها بهتر می شود. 


این تحلیلگر اطلاعاتی افزود به نظر من گفتگوهای هسته ای و توافق جامع که قرار است در آینده حاصل شود تاثیر به سزایی بر مسائل بین المللی دارد. هم اکنون روسیه و آمریکا بر سر اوکراین دچار تنش هستند و دولت کی‌یف با حمایت غرب و آمریکا عملیات نظامی در شرق اوکراین انجام می دهد که بی ثباتی بیشتری ایجاد می کند. چنین رفتارهایی از طرف آمریکا باعث کم شدن اعتماد بین المللی به نیات واشنگتن شده است. این بی اعتمادی از زمان جنگ عراق تا کنون رو به افزایش بوده است. آمریکا برای جلب دوباره اعتماد کشورهایی مثل روسیه و همچنین ایران ، باید سیاستهای خود را تغییر دهد. ایران تنها کشوری نیست که به آمریکا بی اعتماد است. بسیاری از متحدان آمریکا نیز به آمریکا بی اعتماد هستند و کارهایی از جمله جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران کشورهای متحد آمریکا از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان این بی‌اعتمادی را بیشتر کرده است. آمریکا باید راهی طولانی برای ترمیم این روابط و جبران صدماتی که وارد کرده است، طی کند. مسئله دیگر اینکه همین بی اعتمادی به آمریکا یکی از موانع رسیدن به توافق جامع هسته ای با ایران است. 






انتهای پیام./

5286797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است