علمی فناوری 11:08 - 07 فروردین 1396
فرخی در گفت‌وگو با فارس:
عضو واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برخی از دولتمردان به دنبال استحاله مفهوم اقتصاد مقاومتی هستند و می‌خواهند شرایطی را فراهم کنند که اقتصاد مقاومتی مفهوم حرکت‌آفرین خود را از دست بدهد.

برخی دولتمردان دنبال استحاله مفهوم اقتصاد مقاومتی هستند/ دولت از برگزاری همایش‌ها دست بردارد

علی فرخی عضو واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به اهمیت نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها را با موضوع اقتصادی و تأکید بر اقتصاد مقاومتی نامگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: همین موضوع نشانگر اهمیت و اولویت بالای بحث اقتصاد در وضعیت فعلی است. رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را به عنوان درمانی برای اوضاع فعلی اقتصاد ایران ارائه کردند که مبانی و سیاست‌های کلی آن متناسب با شرایط کنونی ایران و مردم است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود. به امید آنکه پس از 3 سال که از ابلاغ سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی می‌گذرد دولت از برگزاری همایش‌ها و سمینارها دست بردارد که به دنبال عمل به اقتصاد مقاومتی باشد اما هنوز شاهد گزارش‌های دقیق و صریح در دوره‌های زمانی مشخص از طرف دولت در مورد عمل به این سیاست‌ها نبوده‌ایم.

فرخی خاطرنشان کرد: چرا بعد از این همه وعده و شعارهای زیبای دولتمردان در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، اکنون شاهد هیچ عملکرد درخور و قابل‌توجهی نیستیم؟ این در حالی است که وزیر اقتصاد هم از این انحصارطلبی مسئولین دولتی و عدم تمایل آنها برای واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی به تنگ آمده است.

وی با تأکید بر اینکه عدم اهتمام دولت در عمل به اقتصاد مقاومتی به جایی رسید که خود رهبر معظم انقلاب پیشنهاد تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را دادند، گفت: متأسفانه این طور به نظر می‌رسد که برخی از دولتمردان به دنبال استحاله کردن مفهوم اقتصاد مقاومتی هستند و می‌خواهند شرایطی را فراهم کنند که اقتصاد مقاومتی مفهوم حرکت‌آفرین خود را از دست بدهد و به ترکیبی بی‌خاصیت تبدیل شود.


8951357
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است