اجتماعی 13:53 - 31 فروردین 1397
وزیر بهداشت خبر داد:
وزیر بهداشت گفت: دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند.

کنترل قیمت دارو با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز 

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت نرخ ارز را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و چند نوع ارز نداریم، گفت: دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند.

وی افزود: بنابراین دو وجه بیشتر نخواهیم داشت یا این اتفاق خواهد افتاد یا مبنای قیمت گذاری ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته می شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با دستوری که رییس جمهور در نشست اخیر صادر کرد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه موظف هستند در سقف یارانه ای که سال گذشته برای دارو و تجهیزات پرداخت می شد ارز را با همان قیمت در اختیار تولیدکنندگان که مواد اولیه نیاز دارند و واردکنندگان قرار دهند.

اجازه تحمیل هزینه اضافی به تولیدکننده و واردکننده را نخواهیم داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: داروهای موجود در انبار با نرخ ارز گذشته خریداری شده و طی سه روز آینده نیز تعیین تکلیف خواهند شد؛ به هیچ وجه اجازه تحمیل هزینه اضافی به تولیدکننده و واردکننده را نخواهیم داد و در هر صورت مراقبت خواهیم کرد که آسیبی به آنها وارد نشود؛ نباید به آنها زور بگویم تا اجحافی در حق مردم نشود.

 وی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه قیمت ها را کنترل خواهیم کرد، گفت: سایتی نیز اعلام شده تا مردم و بیمارانی که به سبب بیماری مزمن از قبل دارو تهیه می کنند اگر اختلافی قیمتی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی مشاهده می کنند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: پیش بینی می شود طی دو تا سه روز آینده با اتحادیه و صنوف دارو و تجهیزات پزشکی جلساتی را برگزار و آنها را توجیه کنیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نباید به سیاستی که رییس جمهور اعلام کرد خدشه ای وارد شود، تصریح کرد: در غیر این صورت ما افزایش قیمت را برای کالاهای اساسی از جمله دارو و تجهیزات نخواهیم داشت در این ارتباط باید به هم اعتماد و در عین حال سریع عمل کرد و بعد نیز نظارت کنیم تا سیاست های جدید ارزی طی چند ماه آینده بتواند آرامشی را در بازار ایجاد کند.


9752334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است