ورزشی 12:37 - 29 شهریور 1397

انتظار بهترین عملکرد را از بانوان کشتی گیر در لبنان دارم

مریم منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند آماده سازی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان و اعزام برای نخستین بار به تورنمنت بین المللی گفت: از مهرماه سال ۹۶ به صورت جدی، تمرینات را در استان ها آغاز کردیم. چرا که تا مهرماه مربی برای آموزش کشتی گیران تربیت نشده بود. پس از برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات آزاد و مسابقات انتخابی تیم ملی در نهایت نخستین دوره مسابقات لیگ را برگزار کردیم و اینها برنامه های فدراسیون برای تیم کشتی کلاسیک بانوان بود.

وی افزود: دو اردو را در سال ۹۶ برگزار کردیم و از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز نیز ۵ مرحله اردو برگزار شد. آنا واسلینکو سرمربی تیم ملی کشتی بر اردوها نظارت داشت و در کنار او نیز از مربی های ادواری استفاده کردیم. مربیانِ کشتی گیرانی که بتوانند آموزش های لازم را در سطح استان های خود ارائه بدهند.

منظمی درباره تیم های حاضر در تورنمنت بین المللی لبنان اظهار داشت: عراق، قرقیزستان، ارمنستان، مصر، گرجستان، سوریه، اوکراین، ایتالیا و ایران، تیم های حاضر در این تورنمنت هستند. این تیم ها کشتی کلاسیک کار نکردند و کشتی گیران آزاد دارند اما از نظر قوانین داوری، پوشش و گوش بند، تفاوت هایی با کشتی آزاد وجود دارد و در واقع آنها نیز برای نخستین بار است که کشتی کلاسیک را تجربه می کنند.

نایب رئیس کشتی بانوان در پاسخ به این سوال که چقدر امید به کسب مدال دارد؟ گفت: ملی پوشان ما با انگیزه هستند. با توجه به اینکه می دانیم برخی از کشورهای شرکت کننده قهرمانان اروپا را در اختیار دارند، قطعا آنها نیز برای کسب مدال می آیند. انگیزه ملی پوشان ما نیز بسیار بالاست و امید زیادی به کسب مدال دارند. انتظار من از آنها ارائه بهترین عملکرد است و در واقع این فرصت برای آنها فراهم شده تا آموزش هایی که در این مدت دیده اند، اجرا کنند. امیدوار و مطمئن هستم ملی پوشان ما عناوینی را به خود اختصاص دهند.

منظمی درباره مسابقات جهانی کشتی کلاسیک تصریح کرد: هنوز کشورهای شرکت کننده در مسابقات جهانی مشخص نیست چرا که این رویداد در آذرماه برگزار می شود و نزدیک به آن تیم های حاضر مشخص می شوند. تورنمنت بین المللی لبنان از این جهت اهمیت دارد که ما می توانیم بازخورد نتایج کشتی گیرانمان را ارزیابی کنیم.

منظمی درخصوص غیبت آناواسلینکو در مرحله آخر اردو و رسیدن او به تورنمنت لبنان اظهار داشت: آناواسلینکو به دلیل بیماری ای که برایش پیش آمده در این مرحله حاضر نشد اما قول داده تا به تورنمنت لبنان برسد. مطمئن باشید ما کادر فنی خوبی داریم و تیم از این لحاظ آسیب نخواهد دید.

وی در پاسخ به این سوال که پس از برگزاری اردوهای تیم کشتی آلیش بانوان اعزام به مسابقات جهانی لغو شد، یادآور شد: خبر بسیار سخت و دردناکی برای رسول خادم و همچنین من به عنوان کسی که در رأس کشتی بانوان قرار دارم بود. چرا که دختران ما عنوان نایب قهرمانی مسابقات را داشتند و تا ۵ روز قبل از اعزام نیز رسول خادم همچنان در تلاش بود تا راهی پیدا کند که تیم اعزام شود اما متأسفانه به دلیل ندادن ارز مبادله ای نه تنها تیم بانوان بلکه اعزام چهار تیم مردان نیز لغو شد. مشکلات اقتصادی به وجود آمده نه تنها به کشتی بلکه به سایر فدراسیون های ورزشی آسیب رسانده است.

نایب رئیس کشتی بانوان در ادامه خاطرنشان کرد: انشاءالله که این مشکلات با عزم ملی برطرف می شود چرا که این از دست فدراسیون و وزارت ورزش خارج است. فدراسیون کشتی تنها یک - دو اعزام ندارد و لغو اعزام ها بسیار به چشم می آید. امیدوارم با یک عزم ملی بتوانیم از این بحران خارج شویم.

وی درباره برگزاری مسابقات لیگ گفت: رقابت های لیگ نیز ۵-۶ مهرماه در سالن هفت تیر تهران برگزار می شود. ما هفت تیر را برای برگزاری مسابقات انتخاب کردیم تا دسترسی بانوان تماشاگر به سالن رقابت ها آسان باشد و شاهد حضور تماشاگران بیشتری باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که مشکلات اقتصادی به زودی حل شود چرا که اولین ضربه آن به ورزش بانوان می خورد. خدا را شکر کشتی بانوان از نگاه و حمایت مثبت فدراسیون برخوردار است اما اگر در دراز مدت این مشکلات وجود داشته باشد، ورزش بانوان نیز با مشکل جدی روبرو می شود. امیدوار هستم با حمایت همه جانبه و عزم ملی این مشکل برطرف شود و از همه مهمتر نیز از اسپانسرها می خواهم تا در حمایت از ورزش بانوان پیش قدم شوند.


9913616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است