استانی 21:17 - 17 خرداد 1399

لزوم جلوگیری از انحصار در واردات کالاها/ الزامات تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا میرتاج الدینی شامگاه شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: جهش تولید دارای چندین الزام اساسی است که از جمله آنها می‌توان به امنیت سرمایه گذاری، تمرکز بر مباحث خصوصی سازی و همچنین توجه به نقش بانک‌ها اشاره داشت.

وی با بیان اینکه بانک‌ها هم می‌توانند نقش حمایتی داشته و هم مانعی سد راه بخش خصوصی باشند، گفت: اگر بانک‌ها خود وارد بنگاه داری شوند، بخش خصوصی قادر به فعالیت مؤثر نخواهد بود به همین دلیل توجه به این سه بخش، برای تحقق جهش تولید الزامی است.

تاج الدینی با تاکید بر جلوگیری از ایجاد انحصار واردات گفت: چرا عده‌ای با ارز دولتی می‌توانند کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی را وارد کنند اما عده‌ای دیگر حتی با ارز آزاد نیز قادر به واردات نیستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از این سیاست‌های انحصارگرایانه گفت: باید شاهد برداشتن انحصار واردات کالاها باشیم که مجلس نیز آمادگی لازم برای تصویب قوانین یاریگر در این زمینه را دارد چرا که این سیاست‌های انحصار گرایانه سبب ضربه بزرگی به بدنه صنایع شده است.


10562956
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است