ورزشی 13:28 - 07 دی 1393
آیین افتتاحیه نمایشگاه وزارت ورزش وجوانان در خانه ملت
دکتر گودرزی با تاکید بر این که یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان ترویج فرهنگ ورزشی و پرداختن به ورزش در جامعه است، گفت: برای رسیدن به این مرحله باید فرهنگ‌سازی شود.

گودرزی: خبرهای خوشی برای بازیکنان سرباز داریم/ چه کسی گفته رابطه‌ام با فوتبال بد است؟

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با مهم خواندن توسعه همگانی ورزش، فرهنگ‌سازی در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ایجاد روحیه پرداختن به ورزش در بین عامه مردم دغدغه اصلی مسوولان این وزارتخانه است.

وی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت در خصوص عمومی سازی ورزش اشاره کرد و از تخصیص اعتبار ویژه در این راستا خبر داد و از آن به عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به نتایجی که در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون به دست آمد، اشاره کرد و گفت: نتیجه پرداختن به ورزش قهرمانی را هم در کره شاهد بودیم و معتقدم در این بخش نیز حرکت رو به رشدی داشته‌ایم که امیدوارم تداوم یابد.

او همچنین در ادامه این گفت وگو به سخنان دکتر لاریجانی رییس قوه مقننه در خصوص بودجه وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و در خصوص راهکارهای افزایش بودجه این وزارتخانه گفت: یکی از این راهکارها، آشناسازی بخش‌های تاثیرگذار، تصمیم‌گیر و قانونگذار است. همین‌ فعالیتی که امروز شاهد هستیم (افتتاح نمایشگاه) یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی است که باعث خواهد شد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از نزدیک با مسائل و مشکلات ورزش آشنا شوند و بهتر بتوانند درمورد اعتبارات این وزارتخانه تصمیم بگیرند.

وی درباره بازدیدش از کمپ تیم ملی فوتبال که روز گذشته انجام شد، گفت: دیدار بسیار خوب و صمیمانه‌ای بود. دوستان از نزدیک مسائل و مشکلاتشان را مطرح کردند. یکی از مشکلات اصلی عدم توجه مسوولان فدراسیون فوتبال به بازیکنان بود و بخشی دیگر مربوط به مطالبات مالی می‌شد که بلافاصله دستور پیگیری دادم و بخش اعظمی از آنها در روز گذشته رفع شده است.

او درباره مشکلات بازیکنان سرباز نیز چنین گفت: برای این مساله نیز مکاتباتی انجام دادم و با ریاست محترم ستاد مشترک صحبت‌هایی داشتیم. امروز هم پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم تا ظهر امروز خبرهای خوبی در این خصوص بشنویم.

گودرزی درباره شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز چنین توضیح داد: کادرفنی سرخآبی‌های تهران باید برای تیم هایشان خود تصمیم بگیرند. در خصوص بودجه نیز هیچ مشکلی ندارند. باید تلاش کنند و بازیکنان خوبی برای تیم‌شان انتخاب کنند. تا اینجا هر کمکی که توانسته‌ایم به این دو تیم کرده‌ایم. اخیرا مبلغ قابل توجهی را از طریق اسپانسر به این دو باشگاه کمک کردیم و مشکلی برای جذب بازیکن ندارند. تنها خودشان هستند که باید تلاش کنند و ما هم هرگونه حمایتی که لازم بوده، انجام داده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان درباره این که تکلیف فدراسیون‌هایی که هنوز بدون رئیس و با حضور سرپرست به کار خود ادامه می‌دهند، چه خواهد شد، گفت: به زودی قرار است انتخابات این فدراسیون‌ها برگزار شود و در چند روز آینده رئیس این فدراسیون‌ها مشخص می‌شود.

او در خصوص مهلتی که گودرزی به رضازاده داده بود تا از بین حضور در شورای شهر و انتخابات وزنه‌برداری یکی را انتخاب کند، گفت: ما نمی‌خواهیم او را حذف یا عزل کنیم بلکه می‌خواهیم خودش این موضوع را بپذیرد.

گودرزی در واکنش به اینکه اگر رضازاده از شورای شهر کنار نکشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد، عنوان کرد: در این صورت مجمع تشکیل خواهد شد و با روش‌های قانونی اقدام خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود وزیر ورزش و جوانان رابطه روشنی با فوتبالی‌ها ندارد و بعد از دیدار با ملی‌پوشان نگاه‌ها کمی نسبت به رابطه شما با فوتبال مثبت‌تر شد، گفت: چه کسی گفته که رابطه من با فوتبال بد است؟ حرف زده می‌شود باید ببینیم این حرف‌ها اساس دارد یا نه. معلم های ورزش با هیچ رشته‌ای مشکل ندارند و معمولا نمی‌توانند با ورزشی رابطه بدی داشته باشند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که مجمع فدراسیون تنیس نزدیک به یک ماه است که برگزار شده اما حکم شایسته به عنوان رئیس برای این فدراسیون زده نشده است، اظهار داشت: باید فرآیند تایید صلاحیت‌ها طی شود و حکم تمامی آنها با هم صادر خواهد شد.

دکتر گودرزی در ادامه بار دیگر در خصوص بازدید از نمایشگاه ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی گفت: این بازدید بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد. می‌خواهیم نمایندگان با مشکلات، مسائل و حتی قوت‌های ورزش آشنا شوند و طبیعتا حوزه قانونگذاری وقتی با مسائل و مشکلات آشنا شوند در حمایت بهتر و بیشتر از ورزش کوشش خواهند کرد.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس از این نمایشگاه بازدید و تایید کرد که در حوزه همگانی و قهرمانی رشد داشته‌ باشیم اما مشکلات را هم دیدند. در ورزش پروژه‌های زیادی کلنگ خورده که بودجه‌ها آنها تامین نیست. برای ورزش قهرمانی نیز پذیرفتند که بودجه کم است و خودشان از این موضوع اطلاع کافی دارند و امیدوارم این نمایشگاه فتح بابی باشد تا از ورزش حمایت و پشتیبانی بیشتری از سوی مجلس صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این سوال که آیا از این اقدام خوشبین است یا نه، گفت: امیدوارم صحن علنی کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی مجلس و کمیسیون‌ تلفیق کمک کنند تا قدری مدیریت اعتبارات ورزش بهتر شود.

وی درباره ورزش جانبازان و معلولین و این که آیا برای تامین اعتبار این بخش در مجلس صحبتی شده یا نه، عنوان کرد: رئیس کمیته پارالمپیک باید لایحه‌ای را بنویسد و به من بدهد تا از طریق دولت پیگیری کنیم تا در ردیف‌های مستدل قرار بگیرد.

دکترگودرزی درباره ارزیابی‌اش از ورزش جانبازان و معلولین عنوان کرد: جانبازان و معلولین بسیار موفق هستند و امیدوارم همین روند را طی کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این که آیا از تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌ها گزارشی به او رسیده یا نه، با اشاره به نصرالله سجادی گفت: این موضوع را باید از سوی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارتخانه پیگیری کنید. او بهتر می‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در خانه ملت با هدف بیان وضعیت دو حوزه جوانان و ورزش در سطوح ملی، استانی و فدراسیون‌ها و اقدامات و برنامه های وزارتخانه در این دو حوزه از 7 تا 12 دی در ساختمان مجلس شورای اسلامی برپاست.

بیان وضعیت جوانان در حوزه های مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و ... در سطوح ملی و استانی به صورت آماری و نموداری و مقایسه عملکرد ورزش کشور در دوره‌های مختلف بازی های آسیایی و پاراآسیایی از جمله محورهای این نمایشگاه است.

انتهای پیام


5500959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است