علمی فناوری 02:43 - 15 تیر 1394
جرم دندان علاوه بر اینکه شکل ظاهری ناخوشایند دارد،‌ به مرور زمان باعث از بین رفتن لثه می‌شود.

مقدم متخصص دندان پزشک،‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روش‌های آسان برای از بین بردن جرم دندان‌ها اظهار کرد: جرم دندان علاوه بر اینکه شکل ظاهری ناخوشایند دارد، به مرور زمان باعث از بین رفتن لثه هم می‌شود، پس جرم زدایی را باید جدی گرفت و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. تشکیل جرم بر روی دندان‌ها به صورت کاملا آرام رخ می‌دهد و این طیف آهسته مانع از دیده شدن تحلیل و از بین رفتن لثه‌ها که در حقیقت مشکلی جدی به شمار می‌آید و درمانی سخت دارد، می‌شود.


وی افزود: باید دقت کنید که هر تغییر رنگی بر روی دندان‌ها نشانه جرم دندان نیست بلکه پوسیدگی‌ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می‌کنند، گاها لکه‌هایی هم روی دندان وجود دارد که حتی با جرم گیری هم از بین نمی‌رود که این ممکن است ناشی از مصرف داروها در زمان رشد و تکامل دندان باشد.دلایل رایج دیگری که در ایجاد جرم دندان‌ها نقش دارند، مصرف بیش از حد چای و قهوه و بدتر از همه مصرف دخانیات است.


مقدم ادامه داد: راههای بسیاری از قبیل راههای شیمیایی و گیاهی برای از بین بردن جرم دندان‌ها به کار می‌روند .


این دندان پزشک‌ تصریح کرد: جویدن برگ‌های مریم گلی برای از بین بردن جرم دندان‌ها بسیار توصیه می‌شود، ترکیب روغن خردل و پودر زردچوبه و نمک یک ترکیب گیاهی بسیار موثر است که پزشکان در کشور هند از آن برای بیماران خود بهره می‌برند، دندان‌هایی که لکه دار شده‌اند را با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع ماساژ دهید تا لکه‌ها کم رنگ شوند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: میوه‌ها و سبزیجات سخت مانند سیب و هویج به دلیل سختی با فشار بیشتری گاز زده می‌شوند که همین یک حالت سایش بر روی دندان‌ها ایجاد می‌کند که در از بین رفتن جرم دندان‌ها موثر است، کرفس نیز همین خاصیت جرم زدایی را دارد.توت فرنگی را نیز روی دندان‌ها بمالید تا جرم‌گیری طبیعی و خوشمزه داشته باشید. بهترین مراقبت دندان‌ها در قدم اول مسواک کردن دندان‌ها حداقل 2 بار در روز و استفاده از نخ دندان است. هر سال 2 مرتبه برای معاینه دندان‌ها به دندان پزشک مراجعه کنید تا در صورت بروز مشکل احتمالی در مراحل اولیه شناخته و برطرف شود.




انتهای پیام/ 

6702035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است