استانی 22:12 - 14 اسفند 1393
سردار افشار:
جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرهنگ ایثار و شهادت معادله قدرت را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است.

فرهنگ ایثار و شهادت معادله قدرت را به نفع ایران تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار علیرضا افشار امشب در یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج حاج احمد خمینی مسجد علی‌بن موسی‌الرضا (ع) این شهر با قدردانی از حضور مردم گیلان در تشییع شهدای گمنام در رشت با اشاره به اینکه شهادت هنر مردان خدا است اظهار داشت: هنر قله عرصه‌هایی است که انسان می‌خواهد از خود بروز و ظهور داشته باشد و هنر به دلیل داشتن رمز و راز ماندگار است.

افشار با تاکید بر شناخت جایگاه و مقام شهدا، بیان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا بسیار مهم است و باید به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توجه داشته باشیم.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، فرهنگ ایثار و شهادت را سبب رسیدن جامعه به قله‌های موفقیت خواند و تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت معادله قدرت را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را سبب پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت موجب شده، قدرت نخست جهان باشیم.

افشار با بیان اینکه تحریم اقتصادی را می‌توان با فرهنگ ایثار و شهادت پشت سر گذاشت، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت لقمه حرام را ممنوع می‌داند.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح استفاده از کالای داخلی را مطالبه مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی باید در راستای فرهنگ ایثار و شهادت تعریف شود.

وی با اشاره به وجود نیروی کار و تکنولوژی در کشور، اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی و کار را باید از شهدا الگو بگیریم زیرا شهیدان الگوی جامعه در عرصه‌های مختلف هستند.

افشار فرهنگ اقتصادی را بر مدار فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: اقتصاد کشور وقتی متحول می‌شود که متوجه شویم شهدا تا چه اندازه نسبت به بیت‌المال حساس بودند.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس را می‌توانیم در عرصه اقتصاد و سیاست کسب کنیم، تصریح کرد: فرهنگ سیاسی جامعه باید بر محور فرهنگ ایثار و شهادت تعریف شود.

وی خواستار الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت در تمام عرصه‌ها شد و افزود: مسیر فرهنگ انقلاب را با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم ادامه دهیم بنابراین سیره شهدا باید برای جامعه تبیین شود.

افشار با بیان اینکه دشمن رمز قدرت جمهور اسلامی ایران را کشف کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش اصلی خود را در فرهنگ جامعه متمرکز کرده است.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به ناتوی فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ناتوی فرهنگی جهان غرب از انقلاب اسلامی احساس تهدید می‌کند و قرارگاه فرهنگی علیه نظام اسلامی را تشکیل داده است.

وی با اشاره به طراحی جنگ نرم گسترده دشمن علیه انقلاب اسلامی، یادآور شد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم در جنگ نرم پیروز می‌شویم.

افشار راهبرد مهم دشمن در جنگ نرم را تضعیف جایگاه ولایت فقیه خواند و اظهار کرد: موفقیت‌های نظام اسلامی به دلیل وجود مقام معظم رهبری کسب شده است.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تخریب جایگاه و منزلت روحانیت در جامعه را از جمله طراحی‌های دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: ترویج سبک زندگی غربی از اهداف دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن در حال برنامه‌ریزی علیه فرهنگ انقلابی و بومی ایران اسلامی است، تصریح کرد: دشمن اخلاق، فرهنگ و فضایی که فرد در آن رشد می‌کند را هدف رفته است.

افشار مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را با مصون‌سازی عمومی امکانپذیر دانست و بیان کرد: دست دشمن پیدا و ناپیدا در ترویج عرفان‌های کاذب و اختلاف بین گروه‌های سیاسی در جامعه مشخص است.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمن اتحاد و یکپارچگی ملت ایران را هدف رفته است، افزود: عرصه جنگ نرم بسیار گسترده است و در خارج از کشور به صورت گسترده علیه نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند و ایران‌هراسی راه انداختند.

وی از افزایش درصد مسلمانان در اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: دشمن با اسلام‌هراسی می‌خواهد از گسترش اسلام در دنیای غرب جلوگیری کند.

*فرهنگ ایثار و شهادت بستر امداد الهی را فراهم می‌کند

افشار با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت بستر امداد الهی در جامعه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس امداد غیبی را مشاهده کردند.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: امداد غیبی تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نبود و در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی می‌توانیم به امداد الهی امیداور باشیم.


5982808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است