استانی 18:31 - 29 شهریور 1399
معاون آموزش و پرورش استان اردبیل:
ایسنا/اردبیل معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در اردبیل در قالب طرح کوچ خبر داد.

طرح ملی کوچ در اردبیل اجرایی می‌شود



منصور صاحب ۲۹ شهریور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش بیماری‌های زمینه‌ای در کشور و به دنبال آن ازدیاد مرگ و میر بر اثر چاقی و فشارخون وزارت آموزش و پرورش طرحی را در قالب کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و به عنوان طرح کوچ در نظر گرفته که در قالب طرح در استان اردبیل نیز مدارس آمادگی اجرای این طرح را دارند.

وی با اشاره به اینکه این طرح توسط مربیان و مراقبان بهداشت در مدارس و در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان اردبیل از ابتدای مهرماه به صورت دقیق و کلی این طرح را اجرایی کرده و با ثبت نتایج در سامانه سناد میزان چاقی و وزن‌های مشکوک و در مواردی کمبود وزن دانش‌آموزان را در استان احصا کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در مهرماه پوشش اولیه این طرح آغاز شده و در آبان ماه با اتمام سنجش وضعیت تمامی دانش‌آموزان  به اهداف تعیین شده در این خصوص دست خواهیم یافت.

صاحب اهداف کمی این طرح را غربالگری و تعیین BMI 100 درصد دانش‌آموزان قبل و بعد از اجرای طرح، افزایش آگاهی 50 درصد والدین در مورد سبک زندگی سالم و فعال و افزایش آگاهی 100 درصد دانش‌آموازن در مورد سبک زندگی سالم و فعال دانست و بیان کرد: تغییر الگوی تغذیه دانش‌آموزان به میزان 15 درصد، افزایش 5 درصدی تعداد دانش‌آموزان که به میزان 30 دقیقه روزانه ورزش می‌کنند و کاهش دانش‌آموزان دارای اضافه وزن به میزان سه درصد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: اندازه‌گیری قد و وزن دانش‌آموزان، اندازه‌گیری وزن دانش‌آموزان به کیلو و ثبت اطلاعات در سامانه سناد در این طرح اجرایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ستاد عالی این طرح با حضور مسئولان وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌شود و هدف آن ایجاد یک نظام یکپارچه و هماهنگ ملی به منظور جلب همکاری و حمایت کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط کشور است که در استان‌ها نیز مدیران کل آموزش و پرورش به عنوان روسای ستاد انتخاب شده‌اند.

صاحب گفت: شورای آموزش و پرورش استان با موضوع کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم اقدام می‌کند و در کنار آن با جلب مشارکت و همراهی شورای سلامت استان و کلیه نهادها و ادارات کل استان در راستای اجرای ویژه پروژه اهتمام جدی خواهیم داشت.

اجرای 85 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس 



معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس در شرایط کرونا در استان اشاره کرد و افزود: با همکاری علوم پزشکی استان اردبیل و آموزش و پرورش بازدیدهای میدانی از سطح مدارس استان انجام شده و ما شاهد رعایت 85 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس هستیم.

صاحب با اشاره به اینکه در تمامی مدارس و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز نسبت به تامین اقلام بهداشتی اقدام شده است، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 2 هزار و 598 بازدید از مدارس انجام شده و این بازدیدها به صورت مستمر و در راستای تامین سلامت دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در اسرع وقت تمام دستورالعمل‌های مصوب وزارت بهداشت و ستاد استانی کرونا در اردبیل و توسط مدیران اجرایی شده و ضدعفونی سطوح در مدارس به صورت روزانه اتفاق می‌افتد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل از استفاده 100 درصدی معلمان و دانش‌آموزان از ماسک خبر داد و اظهار کرد: سامانه دریافت پیام‌ها، پیشنهادات و انتقادات در آموزش و پرورش استان به شماره 33521481 ایجاد شده و مردم می‌توانند بدون هیچ مانعی مشکلات خود را با این سامانه در میان گذاشته و در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنند.

صاحب از اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان به عنوان سرانه بهداشتی مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در دوران کرونایی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با احساس مسئولیت وارد کار شده و از حیث تامین سلامت دانش‌آموزان و معلمان مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام


10723693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است