استانی 10:20 - 08 آذر 1393
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: عدم توجه به مقررات قانون تملک آپارتمان‌ها منجر به بروز مشکل در مرحله صدور سند مالکیت و مراجعات مردم به ادارات ثبت اسناد می‌شود.

رفع عدم توجه به مقررات قانون تملک آپارتمان‌ها الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا طالبی‌زاده صبح امروز در نشستی با شهردار کرمان و مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به مشکلات ثبتی موجود در املاک تفکیک آپارتمانی سطح شهر کرمان بر لزوم رعایت قوانین مربوطه در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ملاک عمل ادارات ثبت اسناد و املاک در زمینه تفکیک آپارتمان‌ها قانون تملک آپارتمان‌ها و اصلاحات بعدی آن است، ادامه داد: هرگونه عملیاتی که در مرحله ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان‌ها توسط مراجع مربوطه از جمله نظام مهندسی ساختمان و شهرداری بدون رعایت الزامات قانون مذکور صورت گیرد موجب ایجاد مشکل برای شهروندان می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک از ابتدا به دنبال این بوده که کار مراجعان و متقاضیان خدمات هرچه سریع‌تر انجام شود و از طرف دیگر این فرآیند به صورتی انجام گیرد که فساد اداری به حداقل برسد.

طالبی‌زاده تصریح کرد: در این زمینه پیگیری‌های انجام شده منجر به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان شد که در چارچوب این تفاهم‌نامه مهندسان سازمان امر ترسیم نقشه‌های تفکیک آپارتمانی را در املاک شهری عهده‌دار شدند.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های ترسیمی سازمان نظام مهندسی پس از اخذ پایان کار از شهرداری به ادارات ثبت اسناد و املاک برای صدور اسناد مالکیت ارجاع می‌شوند، گفت: بعضا عدم توجه به مقررات قانون تملک آپارتمان‌ها در این نقشه‌ها منجر به بروز مشکل در مرحله صدور سند مالکیت و مراجعات مکرر مردم به ادارات ثبت اسناد و املاک می‌شود که لازم است با توجه و دقت بیشتر به مسائل و الزامات قانونی درصدد رفع مشکل بر آمد.


5293157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است