علمی فناوری 11:11 - 29 دی 1395
به تازگی ایمیل های فیشینگ جدید مختص جی میل  ساخته شده است.

خطر فیشینگ برای کاربران جی میل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دارک ریدینگ، شرکت Wordfence که خدمات «پلاگ این» امنیتی Wordpress را تهیه می کند از ظهور ایمیل های خطرناک فیشینگ جدیدی برای جی میل خبر داده است.  

به گفته این شرکت امنیتی هکرها  نخست ایمیلی به حساب کاربری جی میل فرد ارسال می کنند. این ایمیل اصولا از سمت یکی از افرادی فرستاده می شود که جزو فهرست مخاطبین فرد هستند و قبلا ایمیل آنها نیز هک شده است. این ایمیل حاوی اسکرین شاتی از آخرین ایمیل یا تماس دو کاربر است.

هنگامیکه دریافت کننده روی تصویر کلیک می کند، تب دیگری بازی می شود که از کاربر می خواهد دوباره وارد جی میل شود.

مارک موندر مدیر ارشد اجرایی «ورد فنس» در این باره می گوید: این صفحه فیشینگ طوری طراحی شده که کاملا شبیه صفحه ورود جی میل باشد. همچنین در بخش آدرس accounts.google.com وجود دارد که سبب می شود کاربران باور کنند این صفحه بی خطر است. هنگامیکه کاربر از این صفحه وارد ایمیل خود شود، تمام اطلاعات او به خطر می افتد.

در واقع صفحه های ورود تقلبی که با کلیک کاربر روی یک عکس باز می شوند، فایل های آنلاین هستند که از طرح کلاهبرداری Data URI استفاده می کنند.  هنگامیکه کاربران وارد جی میل خود می شوند، اطلاعات آنها برای هکر فرستاده می شود.


8680588
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است