استانی 19:50 - 29 مهر 1400
رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور خبر داد
ایسنا/مازندران رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: در کل کشور بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای وجود دارد.

ناتمام ماندن بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی در دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور

ابراهیم صالحی عمران در آیین افتتاح ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهربا اشاره به اینکه هرکدام از ساختمان‌های فنی و حرفه ای نوشهر و رامسر بیش از چند سال از شروع ساخت آنها گذشته و راکد مانده بود، اظهار کرد: چندی پیش ساختمان فنی و حرفه ای رامسر که نیاز استان بود با اعتبار ملی به اتمام رسید و امروز نیز بعد از سالها ساختمان نوشهر با پیگیری مسئولان شهرستان بخصوص رئیس این آموزشکده به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای وجود دارد، افزود: برخی از این پروژه ها ۱۰ تا ۱۲ سال از آغاز احداث آنها می گذرد و اتمام همه اینها نیاز به عزم و اراده ملی دارد.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با تاکید بر الزام ارتباط بین آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای الزامی، گفت: عمده رشته های ما کاردانی پیوسته است سه سال در هنرستان و بعد دو سال در آموزشکده می گذرانند و سپس می توانند وارد بازار کار شوند.

صالحی عمران پذیرش این تعداد زیاد از دانشجویان ارشد و دکترا را خطای استراتژیک دانست و ادامه داد: ما نیازمند نیروهای کارشناس و کاردان هستیم کما اینکه امسال اشتغال کاردانی بالای ۹۰ درصد بود .

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، ابراز کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم امسال ۴۰ پروژه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می تواند به بهره برداری برسد.

صالحی با اشاره به پذیرش ۸۹ هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشوردر سال جاری گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد در حالیکه سایر دانشگاه‌های نظری با کمبود دانشجو مواجه بودند.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با اینکه برنامه راهبردی کشورهای توسعه یافته جذب ۴۰ درصد دانشجویان به عنوان تکنسین است، افزود: زیرا بهترین سرمایه‌گذاری آموزشی برای کشور تربیت نیروهای تکنسین و کاردان فنی و حرفه ای است.

صالحی عمران خاطر نشان کرد: آنها همچنین به دنبال ارائه مجانی آموزش در این دوره هستند و ما نیز برای دستیابی به توسعه و پیشرفت در کشور نیز نیازمند توجه به آموزش های تکنسین و فنی و مهارتی با رعایت ضوابط و استاندارها است.

در ادامه نوراله علیخانی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهرنیز با بیان اینکه  ساختمان فنی و حرفه ای مزگاه در چهار طبقه و با زیربنا سه هزار و ۳۸۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با اعتباری ملی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ساخته شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این آموزشکده در سال ۱۳۸۷ در سفر ریاست جمهوری وقت زده شد که به دلیل کمبود اعتبار تا سال ۱۳۹۶ فقط سازه آن اجرا شده بود اما با تامین اعتبارات لازم روند ساخت آن از سال ۱۳۹۷ دوباره آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این آموزشکده دارای پنج رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است که قابلیت پذیرش حدود ۲ هزار دانشجو را دارد، تصریح کرد:  به دلیل کمبود اعتبارات کارمحوطه سازی باقی مانده است، از مسئولان دستگاه های مرتبط خواست تا به تعهدشان در باره تفکیک مسیر این آموزشکده با مدارس دخترانه و پسرانه عمل کنند.

به گزارش ایسنا، آموزشگاه  فنی و حرفه ای نوشهر دارای ۱۶ کلاس، سایت کامپیوتر و آزمایشگاه است و در رشته های کاردانی برق، عمران، تاسیسات، مکانیک خودرو، حسابداری و کارشناسی برق، مکانیک خودرو و تاسیسات دانشجو دارد.

انتهای پیام


11282821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است