علمی فناوری 17:34 - 02 مرداد 1396
معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اقدامات این دانشگاه برای افزایش همکاری‌ها با دانشگاه‌های خارجی، گفت: سند همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی درحال تدوین است و به زودی به پایان می‌رسد.

سند همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه شهیدچمران تدوین می‌شود

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای افزایش همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه کارهای مختلفی در حال انجام است که یکی از این برنامه‌ها تدوین سند همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه است که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه درحال تدوین است و به زودی آماده می‌شود.

وی افزود: در این سند چشم‌انداز، مأموریت‌ها، اهداف و شاخص‌های همکاری‌های دانشگاه مشخص شده است. این سند به دانشگاه کمک می‌کند تا بر اساس یک زمان‌بندی، یک سند و برنامه مشخص به سمت اهداف خود پیش برود. یکی دیگر از مؤلفه‌های این برنامه تعیین میزان درآمدی است که از همکاری‌های بین‌المللی حاصل می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: در این سند تعداد دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی که باید برای فرصت‌های تحقیقاتی به کشورهای خارجی اعزام شوند، تعداد پروژه‌های تحقیقاتی که باید در آن‌ها با دانشگاه‌های خارجی همکاری شود، برگزاری دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور و افزایش نسبت تعداد دانشجویان خارجی نیز مشخص شده است.

حاجی‌دولو تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در استان وجود دارد و همجواری با کشورهای عراق، سوریه و لبنان، باید ظرفیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهیم. برگزاری دوره‌های مشترک ارشد و دکترا با دانشگاه‌های خارجی از برنامه‌هایی است که باید در این سند مشخص شوند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که باید دنبال کنیم، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی و ورک‌شاپ توسط اساتید دانشگاه با دانشگاه‌های خارجی یا آمدن اساتید خارجی به دانشگاه شهید چمران و برگزاری این ورک‌شاپ آموزشی در دانشگاه نیز می‌تواند زمینه خوبی برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه باشد.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز تصریح کرد: اخیراً در ملاقاتی که یک هیأت از دانشگاه‌های آلمان با برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه شهید چمران داشته‌اند، دانشگاه گیسن (Gissen) و دانشگاه هانوور (Hannover) و دانشگاه فولدا (Fulda) برای همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های ایران ابراز آمادگی کرده‌اند.

حاجی‌دولو ادامه داد: بر این اساس قرار شد عناوین تحقیقاتی مورد نیاز این دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مهندسی، پزشکی، دامپزشکی و ... به ما اعلام شوند و دانشگاه نیز این عناوین را به اعضای هیأت علمی اعلام کرده و اساتید علاقه‌مند در پروژه‌های اعلام شده با این دانشگاه‌ها همکاری کنند تا هسته اولیه همکاری پژوهشی میان دانشگاه‌ها شکل بگیرد. پس از آن دانشگاه‌های آلمانی از موسسه DAAD برای تامین هزینه‌ پژوهشی پروژه‌های خود درخواست هزینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات تنها برای شروع همکاری هستند و برای ایجاد یک همکاری مناسب میان دانشگاه‌ و دانشگاه‌های آلمانی همکاری و مشارکت اعضای هیأت علمی در پروژه‌ها بسیار با اهمیت است.



انتهای پیام


9290370
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است