سیاسی 10:36 - 05 آذر 1393
محمد فرهادی در دفاع از برنامه های خود پشت تریبون مجلس رفت.

وزیر پیشنهادی:درباره فتنه فصل الخطاب فرمایش رهبری است

به گزارش خبرآنلاین ، محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: خداوند را سپاسگذارم که لحظه بندگانش را به خودشان وا نمی گذارد.

اهم اظهارات فرهادی در ادامه می آید:

*نمایندگان عزیز صادقانه بگویم که کارنامه علمی و مدیریتی خود را درمقابل جانفشانی شهیدان و ایثارگران بسیار ناقابل می دانم و چیزی برای عرضه ندارم. از سخنان موافقان و مخالفان محترم بهره ها بردم. امروز نیازهای واقعی جامعه و جامعه علمی متن است. امروز دید علمی کشور و اینکه چه می طلب و اینکه فردی که برای این مسئولیت برگزیده می شود مد نظر است.

*کمابیش با دیدگاه ها و سوابق من آشنا هستید. در این چند روزه فرصتی فراهم شد که در فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف با شما به صحبت بنشینم. من به اعتبار تجربه و دانشی که دارم مسئله اصلی پیشرفت علمی و دانش است. دانشگاه مبدا تحولات جامعه است.

*بی شک پیشرفت علمی محیط درک همدلانه و ملی را می طلبد. سابقه من ناشناخته نیست. برای این امروز در محضر شما حاضر شده ام تا به سهم خود گره بسته را باز کنم. محورهای اصلی برنامه های اینجانب برای وزارت خانه مذکور به این شرح است.

ارتقای کیفیت آموزش عالی و کیفیت مدارک دانشگاهی

حمایت از تبدیل علم به فناوری های مفید و تجاری سازی آن ها از طریق اقتصاد دانش بنیان

تحول و ارتقا علوم انسانی با تاسیس مراکز رشد علوم انسانی و تاسیس اتاق های نظریه پردازی

تقویت کرسی های آزاد اندیشی

تنظیم سند تحول آموزش عالی کشور

توسعه پایدار بر اساس اقتصاد مقاومتی بر اساس ایفای نقش دانشگاه از ایده تا بازار

حرکت به سوی الگوی ایرانی و اسلامی دانشگاه و توسعه علمی و فناوری دانشگاه.

توجه به توسعه فرهنگ قرآنی و فرهنگ حجاب و عفاف

تعامل فعال با مراکز علمی و دانشگاهی جهانی از طریق دیپلماسی علمی و فرهنگی

ایجاد منطقه آزاد علمی و کارآفرینی

توسعه متوازن و هدفمند آموزش عالی بر اساس آمایش سرزمینی و استانی

حفظ و ارتقا و منزلت دانشجو و استاد

آموزش و پژوهش تقاضا محور و دانشگاه ماموریت گرا

ظرفیت سازی و حمایت از تشکل های دانشجویی و اساتید

استفاده از حد اکثر ظرفیت قانونی هیئت امنای دانشگاه ها

*باور من این است که برای رسیدن به این اهداف باید از مدیرانی در وزارت علوم سود جست که علاوه بر تدین و پایبندی به ارزش ها از تخصص نیز بهره مند باشند. نمایندگان عزیز اگر همین قدر می بینم ثمره زحمات بنده و همرزمان شهیدم که به دنبال تاسیس مراکز آموزشی و دوره های دکترا بودیم به بار نشسته است که اکنون دوباره بنده باید به دنبال تحول باشم به خود می بالم.

* امیدوارم اگر مجلس به من اعتماد کند برنامه تحول بنیادین را پیگیری کنیم و همواره بر مشی اعتدال بمانم. من سابقه و مواضع روشنی دارم. در هر دولتی از من خواسته اند به خدمت برخواسته ام. سرمایه های دولت را تحریب نمی کنم. اخلاق و ادب را نیاز مدیریتی می دانم. با این باورهاست که رای شما و برنامه های من و یاری دانشگاهیان در جهت تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

*در باره دانشجویان ستاره دارد خوشبختانه بررسی هایی شده و مواردی مانده که در چهارچوب مقررات پیش نیاید. درباره مدیران شرایط کلی انتخاب مدیران را عرض کردن که عالم باشند و متدین و در مسیر انقلاب باشند از طریق کمیته ای که برای انتخاب و انتصاب ها بود انتخاب خواهند شد.

*من هیچ نامه ای را امضا نکرده ام. درباره فتنه فصل الاخطاب فرمایش رهبری است. فتنه خط قرمز ماست. خوشبختانه ستاد تحول علوم انسانی هم تشکیل شده است.

2929


5274052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است