علمی فناوری 10:07 - 14 تیر 1394
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
می گویند خندیدن بر هر دردی بی درمان دواست اما نه به قیمت سر خوردن روی سراشیبی اعتیاد ، اعتیاد به مخدری که روح و روان را به قهقرایی فرو می برد که انتهایش بیماری هایی همچون اسکیزوفرنی و در مرحله شدیدتر جنون ختم می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گل یا همان علف که مخدری است که از گیاه شاه دانه استخراج می شود و مصرفش نوعی شادی کاذب همراه با حالت های خطرناک را در فرد مصرف کننده، ایجاد می کند.







گل همان ماری جوانا است


تغییر نام مخدر ماری جوانا به گل در ایران تاکتیک جدید فروشندگان و دلالان مواد مخدر است، زیرا همه پدران و مادران حشیش و ماری جوانا را می شناسند و کافی است فرزند آنها بگوید من گل می کشم نه ماری جوانا یا حشیش و والدین از همه جا بی خبر هم فکر می کنند، حتما فرزندشان ماده بی خطری استفاده می کند که نامش هم گل است و حتما هم طبیعی است و ضرر آن از ماری جوانا و حشیش و مواد مخدر صنعتی کمتر است .



دکتر مکری روانپزشک و پژوهشگر مرکز مطالعات ملی اعتیاد کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درباره مخدر پر خطر گل گفت: آنچه به عنوان گل مطرح می شود، از مشتقات ماری جوانا یا همان حشیش است که باید گفت ترکیباتی چون گل، علف، جوینت، سیگار، وید یا کانابیس همه اینها از گیاه شاه دانه نشات می گیرد که همین مسئله باعث شده مصرف کنندگان اینطور تصور کنند که چون این مخدرها منشا طبیعی دارند آسیب و ضرری ندارد .







اسکیزوفرنی و جنون در انتظار گل کشها


دکتر مکری درباره آسیب های مغزی که در انتظار مصرف کنندگان گل است، می گوید: یه در صدی به صورت قاطع زمینه استفاده از گل را دارند و این افراد ادعا دارند دارای ذهن پریشان هستند و با مصرف این مخدر به آرامش می رسند و مطالعاتی که در دنیا صورت گرفته نشان می دهد که این افراد سه الی چهار درصد جامعه را تشکیل می دهند که ممکن است مدام در معرض علائمی ناگوار همچون شنیدن صداهای توهمی یا ذهن نا آرام یا بدبینی به افراد دارند. این افراد در معرض بیماری هایی چون اسکیزوفرنی یا جنون قرار دارند، چرا که این افراد با مصرف گل یا حشیش حالشون بهتر نمی شود که هیچ بلکه بدتر هم خواهد شد و باید به روانپزشک مراجعه کنند . 







زیر 18 ساله ها بیشتر مراقب باشند


این روانپزشک در ادامه می افزاید:‌ اگر مصرف مخدر گل در سنین زیر 18 سال که هنوز مغز بالغ نشده شروع شود آثارش به شدت مخربتر خواهد بود که  احتمال چند  پدیده است که یکی از آنها افت هوش است، یعنی هوش آنها کاهش می یابد . دومین اتفاقی که در این زمینه می افتد کاهش قدرت شناخت است یعنی فرد دچار کاهش قدرت حافظه و سنجش می شود که اگر هر چه سن مصرف پایین تر بیاید آسیب ها هم بیشتر می شود. 



ماده مخدر گل،‌ همان اندازه که اسم خوشایندی دارد، یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدری است که این روز‌ها در دست جوان‌ها می‌چرخد و به اسم یک روانگردان طبیعی استفاده می شود ، مخدری که ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی‌قراری می‌دهد، باعث توهم می‌شود و با یک بار مصرف، طوری عملکرد مغز را مختل می‌کند که زندگی بدون آن غیر ممکن می‌شود . با اندکی تامل می توان گفت که با وجود اینکه شادی کردن حق هر جوانی است اما نه به قیمت سر خوردن روی سراشیبی اعتیاد اعتیادی که کم کم و بی صدا نابود می کند.





گزارش از محمد نجف شهرستانکی





انتهای پیام/


6696492
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است