وبگردی 09:41 - 08 شهریور 1393
بخش خبری وب‌سایت یاهو، گزارشی را به نقل از خبرگزاری فرانسه منتشر کرده که در آن با ذکر آمارهایی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت عفاف و حجاب و به میان آوردن مسائل و مشکلات ازدواج و رابطه دختران و پسران جوان ایرانی، در نهایت، این موضوع را به عنوان یک مسئله بغرنج برای ایرانیان ذکر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،وبسایت یاهو نیوز به نقل از آژانس خبری فرانسه هم‌زمان با زادروز حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر در کشور ما در اقدامی برای بی‌هویت جلوه دادن دختران ایرانی در گزارشی که از ایران تهیه کرده است آورده:

همچنان که تعداد ایرانیان رو به افزایش است، تعداد طلاق در این کشور نیز رو به افزایش گذاشته است. مهناز یکی از کسانی است که پس از ازدواج، به دلیل فشارهای جامعه محافظه‌کار خود در مورد عنصر مهم یک رابطه عاطفی یعنی عشق، ناچار به طلاق شده است. وی در زمان ازدواجش فقط 21 سال سن داشت و به اجبار پدر و مادرش تن به این کار داد.

یاهو آورده است: داستان مهناز در جامعه ایران در حال همه گیر شدن است. میانگین طلاق در ایران در سال گذشته 21 درصد بود و این آمار در شهرهای بزرگ بالاتر نیز هست. در تهران از هر سه ازدواج یکی به طلاق میانجامد و در شهرهای شمالی بزرگ این آمار بالاتر از 40درصد است. دلایل اصلی این رشد، کاهش عاطفه میان همسران، مداخلات خانوادهها، خشونت و اعتیاد اعلام شده است.

یاهو در ادامه نوشته است: اما بسیاری از جوانان میگویند جامعه سختگیر فشار زیادی میآورد. از سوی دیگر خانوادههای مذهبی، جوانان را به خاطر تحت تاثیر فرهنگ غربی بودن و مخالفت با ارزشهای سنتی اسلامی سرزنش میکنند. نشانههای یاغی‌گری جوانان کاملا مشهود است: طبق گزارش منتشره از سوی تحقیقات پارلمانی ایران در ماه ژوئن 80% دختران دبیرستانی دوست پسر و حتی رابطه جنسی نیز دارند.

یاهو می‌نویسد: برای جوانان ایرانی، یافتن عشق سختتر از جاهای دیگر نیست: افراد به کافی شاپ، سینما یا رستوران یا پارتیها میروند. و مانند هر جای دیگری از دنیا مردان و زنان زیادی تلاش میکنند تا با کسی ارتباط برقرار کنند. در ایران آشنا شدن با یک شخص فقط تحت مراسمات مذهبی مجاز است. اما زوج‌هایی که به دنبال جایی به دور از چشمان کنجکاو هستند معمولا قرارهای عاشقانه خود را در جایی خلوت میگذارند و گاهی هم مانند افراد باشخصیت به پارکهای عمومی میروند.

یاهو در ادامه می‌آورد: یکی از دیگر عوامل ازدواج نکردن جوانانی که به دنبال دوستی هستند بالا بودن هزینههای ازدواج در ایران است که یکی از مهمترین فاکتورها هم میباشد. سن ازدواج به سرعت در حال بالارفتن است در حالی حکومت ایران به ازدواج و فرزندآوری بیشتر تشویق میکند.

وبسایت یاهو نوشته است: دختران و پسرانی هستند که سالهاست با یکدیگر دوست و هم خانه هستند. هرچند که نگاه های سنگین صاحبخانه و همسایه‌ها آنان را می‌آزارد. این امر در ایران در حال همه گیر شدن است. در ایران تنها زندگی کردن برای مردان زیاد سخت نیست اما برای زنان دشوارتر است.

یاهو در پایان گفته است: سنت، اساس جامعه ایرانی است در حالی که مسائل جنسی بدون ازدواج تبدیل به یک مسئله بغرنج برای مسئولان شده است. طبق تحقیقات مجلس، سادهترین راه برای حل مسئله جنسی ازدواج موقت است هرچند که این کار هم در جامعه ایران یک کار پست است. همخانگی اکنون یکی از راه حل‌های در دسترس برای دخترانی است که توان ازدواج ندارند. روابط دبیرستانی دختران میتواند ریسک داشتن شریک بد را برای همخانگی افزایش دهد.

غیر از یاهو و آژانس خبری فرانسه، روزنامه‌های جاکارتا پست و کویت تایمز و مجله ستار 2 مالزی هم این گزارش را بازنشر داده‌اند:













استفاده خبرگزاری فرانسه از اسامی مانند مهناز، فرشته، پدرام و دیگران که حتی تعدادی از آن‌ها به دلیل اختصار ترجمه نشده است و ذکر خاطرات زندگی آنان و تجربیات منفی‌ای که در حوزه ارتباطات اجتماعی دارند می‌تواند ساختگی باشد. هرچند که کسی منکر وجود برخی ناهنجاری‌ها در لایه‌های مختلف جامعه نیست اما استفاده این چنینی از اسامی و روایتگری زندگی‌هایی که کمتر ایرانی‌ای با آن برخورد می‌کند به نظر می‌رسد ناشی از تلاش نویسنده گزارش برای کریه جلوه دادن جامعه ایرانی باشد.



در ضمن انتشار چنین گزارشی از سوی رسانه‌های جریان اصلی استکبار، آن هم به طور هم‌زمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر در کشور ما قطعا بی‌دلیل نیست.



و یادمان نرود بهترین حربه‌ای که مخالفان دین، برای ضربه زدن به اسلام در دست دارند، اشکالات و مشکلاتی است که در جوامع مسلمان یافت می‌شود. اینکه میانگین طلاق چه میزان باشد و تعداد کسانی که به کارهای غیراخلاقی دست می‌زنند چند نفر باشد، همه و همه تابع قدرت اجرای صحیح احکام اسلامی در کشور و در لایه‌های مختلف اجتماعی و خانوادگی است.



هرچه اجرای احکام اسلامی ابتدا از سوی عده‌ای از مردم و سپس از سوی مسئولان بیشتر و عمیق‌تر باشد، کمتر شاهد بروز ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود؛ به خصوص در حوزه حجاب و عفاف.



ورای آنچه که از قول یاهو و دیگران گفته شد، به نظر می‌رسد بررسی بیشتر و هم‌چنین دقت نظر فراوان در امر قانون‌گذاری و اجرای قوانین مرتبط و فرهنگ‌سازی پیرامون مسائل ازدواج جوانان در سنین پایین‌تر ضروری به نظر می‌رسد.

4596631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حقیقت شب‌قدر منشأ و سرچشمه ولایت و حلقه اتصال بین نبوت و امامت حضرت زهرای‌اطهر (سلام الله علیها) است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران از جمله برنامه‌های اصلی پلیس آگاهی فراجا است زیرا بی‌شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی دارند و به چرخه سرقت دامن می‌زنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های ماه مبارک رمضان برخی از افراد در وعده افطار و سحری زیاده روی می‌کنند و بعد از این ایام دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سال ۱۴۰۲ درحالی به پایان رسید که شوک‌آورترین حادثه جنایی آن با قتل فجیع داریوش مهرجویی رقم خورد و تلخ‌ترین حادثه آن جنایت تروریستی در چهارمین مراسم شهادت شهید سلیمانی بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شهرستان خاتم و شهرستان مروست» در استان یزد از مناطق بکری هستند که کمتر بدان توجه شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بحث تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس و انتقال دو باشگاه به بانک‌های ملت و تجارت در روز‌های اخیر بسیار جدی شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» جورج دی هیوسی که به دلیل فعالیت‌هایش بر روی عناصر رادیواکتیو مشهور است، اولین کسی بود که مشاهده فرآیند‌های زیستی موجودات زنده را ممکن کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نشانه‌های ازدواج هوشیارانه مهم‌ترین عواملی هستند که در پیش‌بینی موفقیت یک ازدواج نقش دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از افراد می‌گویند کلکسیون جمع کردن یک سرگرمی هیجان انگیز است و سرگرمی‌ها برای زمانی که احساس افسردگی می‌کنیم بسیار مناسبند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است