استانی 11:31 - 15 مهر 1394
فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: وجود کتابخانه‌ها عاملی مهم در کاهش بسترهای بزه و ناهنجاری در جامعه به شمار می‌رود، زیرا در مناطقی که دارای کتابخانه هستند و فرهنگ کتابخوانی در جامعه تسری یافته است، ناهنجاری کمتری مشاهده می‌شود.

کتابخانه‌ها؛ ظرفیتی برای کاهش بسترهای بزه در جامعه

پرویز خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با تاکید بر اینکه تأثیرگذاری ابزاری چون کتاب و کتاب‌خوانی چشم‌گیر است، اظهار کرد: اثربخشی توسط کتابخانه و کتاب در سطح جامعه برای ارتقای فرهنگ یک جامعه قابل توجه است؛ چراکه تأثیرگذاری جمله‌ای بر سرنوشت قوم یا ملتی تا جایی است که حتی با قوی‌ترین ابزارها نیز نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

وی با بیان این مطلب، افزود: در این راستا باید همت متولیان مربوطه امر به گونه‌ای باشد تا عادت به مطالعه غیردرسی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، زیرا ما باید فرهنگ کتابخوانی را از دوران ابتدایی در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم تا شاهد اثرات مثبت این اتفاق باشیم، لذا این امر موجب افزایش فرهنگ در سطح جامعه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ما باید نسبت به اتخاذ راهکارهای لازم در راستای جلب مشارکت‌های مردم در حوزه‌های مختلفی در جهت احداث کتابخانه به کار گیریم، از این رو می‌توانیم از ابنیه بلااستفاده در سطح روستاها برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی بهره بگیریم، زیرا تأثیر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جهت افزایش فرهنگ عمومی جامعه و در نتیجه کاهش بسترهای بزه و ناهنجاری‌ها در جامعه غیرقابل انکار است.

خالقی با اشاره به رشد و نهادینه شدن فرهنگ در جامعه، اظهار کرد: هر زمان که ما بتوانیم به سطح قابل قبولی از فرهنگ برسیم نیاز به متولیان امنیتی و انتظامی کمتر به چشم می‌خورد که خوشبختانه شهرستان سلطانیه در آمار سرانه کتاب، کتابخانه، فضا و صندلی در جایگاه اول در سطح استان قرار دارد. در حقیقت باید ترویج فرهنگ مطالعه صورت پذیرد و نه اینکه فرایند مطالعه را به افراد تحمیل کنیم. از این حیث می‌توان در سطح همه مدارس فضاهایی را به‌عنوان کتابخانه در نظر گرفت و بدین طریق بسترهای سوق دادن دانش‌آموزان به این فرهنگ ناب را فراهم کرد.

انتهای پیام


7172454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است