استانی 17:44 - 06 اسفند 1396
استاندار:
استاندار کردستان با اشاره به اینکه سهم کشاورزی در اقتصاد استان حدود 25 درصد است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی، این سهم باید افزایش پیدا کند.

سهم کشاورزی در اقتصاد کردستان افزایش یابد

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان کردستان که امروز یک شنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تولید کنندگان بایستی یأس و ناامیدی را از خود دور کنند و بر توسعه بخش کشاورزی متمرکز شوند .

وی در ادامه به اهمیت سهم آب استان اشاره کرد و افزود: پیگیری تخصیص سهم آب استان به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفته است به طوری که حساسیت تمامی ارکان دولتی را نسبت به این مهم برانگیخته ایم .

استاندار کردستان عنوان کرد: با توجه به پیگیری ها صورت گرفته مقرر شده که چهار هزار هکتار به ۱۷ هزار هکتار سهم اراضی استان از حوضه آب های مرزی افزوده شود.

وی به حمایت تمام قد نمایندگان دولت در استان برای توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: سهم کشاورزی در اقتصاد استان ۲۵ تا ۲۷ درصد است، این درحالی است که سهم خدمات ۵۱ درصد تعیین شده است که بایستی سهم بخش کشاورزی در اقتصاد استان افزایش یابد.

مرادنیا در ادامه استفاده از لفظ محروم را برای استان کردستان زیبنده ندانست و افزود: تولیدکنندگان عرصه‌های مختلف با سخت کوشی و مدیران هم با عملکرد مناسب باید در راستای توسعه استان کردستان گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث صنایع تبدیلی هم اشاره و تصریح کرد: از یک سو با فعال شدن تشکل های کشاورزی و از طرف دیگر جذب تسهیلات روستایی و اشتغال فراگیر در استان می توان قابلیت‌های بخش کشاورزی را توسعه داد.

مرادنیا افزود: در این راستا سهم یک هزار میلیارد تومانی تسهیلات که عمدتا مربوط به حوزه کشاورزی و صنعت است به استان اختصاص داده شده که تاکنون امکان جذب آن میسر نشده است .

وی تصریح کرد: بهتر است تشکل‌های کشاورزی با بهره گیری از وام های ارزان قیمت از خام فروشی جلوگیری کرده و زمینه تقویت صنایع تبدیلی را فراهم کنند .

استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد: کشت گندم را در استان باید کم کنیم و به سمت تولیدات باغی دیم و همچنین تولیدات گلخانه ای که ارزش افزوده بیشتری برای استان ایجاد می کند، حرکت کنیم. 



انتهای پیام


9691604
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است