وبگردی 08:12 - 25 بهمن 1394
یک کارشناس بازار کار با اشاره به نرخ بیکاری 6.5 درصدی آلمان، گفت: بیکاری در کشور زمانی تک رقمی می شود که جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی سر کار بروند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید حاج اسماعیلی گفت‌: با توجه وضعیت بازار کار و بیکاری فارغ التحصیلان، شرایط تک رقمی کردن نرخ بیکاری ظرف دو سال آینده را نداریم.

 

وی افزود: در حال حاضر که نرخ بیکاری 10.5 درصد اعلام می‌شود چندان در جامعه محسوس نیست و با وجود اجرای برجام هنوز رونق اقتصادی در کشور دیده نمی‌شود.

 

کارشناس بازار کار ادامه داد: از آنجایی که در گذشته نرخ اشتغال ما در بخش خدمات بالا بوده ممکن است احساس کنیم به صورت غیر فنّی در حوزه بازار کار شغل ایجاد می شود اما این اشتغال عمدتا مربوط به بخش خدمات است.

 

حاج اسماعیلی در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری آلمان اظهار کرد: کشور آلمان در حالی بهترین شرایط اقتصادی را تجربه می کند که نرخ بیکاری 6.5 درصد دارد، بنابر این هدفگذاری تک رقمی کردن نرخ بیکاری زمانی در کشور ما محقق می شود که واقعیات آماری با آنچه جامعه احساس می‌کند تطابق داشته باشد.

 

به گفته وی شرط تک رقمی شدن نرخ بیکاری این است که فارغ التحصیلان و متقاضیان کار سرکار بروند در غیر این صورت آمارها تاثیری در بازار کار و اقناع مردم ندارد.

 

این کارشناس حوزه کار با اشاره به پیش‌بینی رشد 5 درصدی اقتصاد در برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان هر یک درصد رشد اقتصادی می‌تواند صد هزار شغل ایجاد کند و اگر دولت با این هدفگذاری که در برنامه ششم صورت داده بخواهد که به رشد اقتصادی 5 درصد برسد ظرفیت اقتصاد کشور به گونه‌ای نیست که سالانه بیش از 500 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

 

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

7681381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با نزدیک شدن به روز‌های کنکور بازار صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی گرم شده که مدعی فروش یا پیش فروش سوالات کنکور هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یافتن فرد مناسب برای ازدواج به مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کپک‌ها برای سلامت بدن انسان بسیار مضر هستند بنابراین باید آن‌ها را با روشی اصولی و صحیح با ماده‌ای مناسب از بین ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تبعیض نژادی در مجازات اعدام در آمریکا از زمان صدور حکم تا اجرای آن در اتاق‌های اعدام سیاه‌پوستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اصلی‌ترین پیام مانور پهپادی و موشکی ایران در عملیات «وعده صادق»، اثر معکوس چند دهه تحریم علیه کشورمان بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در دنیای شلوغ ما که همه عجله دارند، چت کردن به یک وسیله ارتباطی سریع تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر ایمان به خدا و پیغمبر دارید، نباید دشمن خدا را دوست داشته باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رفاه زندگی در پیری منوط به برنامه ریزی اقتصادی در دوران شروع زندگی و جوانی است برای این کار باید چند اصل را رعایت کنید تا برنامه ریزی مالی بهتری داشته باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درحالی برخی کاربران و رسانه‌ها مدعی حضور گسترده نیرو‌های پلیس در پارک دانشجو هستند که این تصویر مربوط به ۷ سال پیش است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روزها و بعد از عملیات وعده صادق، اوضاع در مناطق محاصره‌شده، رو به بهبود است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است