فرهنگی‌هنری 17:50 - 07 اردیبهشت 1394
دبیر شورای فرهنگ عمومی از دستور وزیر ارشاد برای انجام پیمایشی خبر داد که طی آن برآوردی درست و واقعی از دیدگاه‌ها و روش فرهنگی مردم به دست آید و در تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت حوزه فرهنگ استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خبر داد:

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدحسین شاهمرادی درباره تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت حوزه فرهنگ گفت: اولین قدم برای تدوین این شاخص‌ها این است که پیمایش و آمایشی درست از تفکر، دیدگاه‌ها و نوع اندیشه و روش فرهنگی مردم داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی باید علمی و واقعی باشند، به گردآوری مجموعه‌ای تحت عنوان «ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» در سال ۱۳۸۲ اشاره کرد و افزود: این مجموعه کاری اساسی در راستای همان پیمایش تفکر و روش فرهنگی مردم بود.

وی افزود: دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دستور داده است پیمایشی شبیه آنچه در اوایل دهه ۸۰ انجام شده در قالب یک کار علمی وسیع در سال ۹۴ انجام شود که انجام این کار، گامی مهم برای تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهمرادی از آغاز اجرای این پیمایش خبر داد و خاطرنشان کرد: نتایج این پیمایش، در واقع شاقول و خط‌کش سنجش و تعیین‌کننده روش‌های ما خواهد بود و بهترین آمار فرهنگی کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در این کار پژوهشی مشخص می‌شود کجا ایستاده‌ایم، می‌خواهیم به کجا برویم و کیفیت کارمان باید چگونه باشد. در واقع اول باید بدانیم در چه نقطه استراتژیکی ایستاده‌ایم و می‌خواهیم به کدام نقطه هدف برویم. در این بین لازم است مسیر را هم مشخص کنیم که این کار به عهده افراد آگاه به مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی و مردمی است.

سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی چون آستان قدس رضوی، صدا و سیما، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ... اوایل خرداد ماه ۹۴ برگزار می‌شود.


6273820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است