گوناگون 20:39 - 13 تیر 1394
همشهری‌آنلاین:روابط عمومی یک حوزه تخصصی (علمی- کاربردی) است که به منظور کمک به موفقیت سازمان‌ها در راستای منافع سازمان وجامعه و کمک به امر توسعه پایدار مطرح بوده و هست، و روز به روز اهمیت و نقش آن در توفیق سازمان‌ها بیشتر نمایان و مطرح می‏‌شود‏.

به همین جهت جایگاه سازمانی مسئولین این وظیفه راهبردی، درکنار مدیران عامل و هیات مدیره سازمان‌ها منظور می‌گردد.



باعنایت به اینکه درتصمیم گیری‌های راهبردی معمولا در مورد چشم انداز و اهداف بلندمدت سازمان‌ها تاکید بسیار می‌شود که در واقع آینده‌نگری است، در این نگارش سعی براین است که به نقش روابط عمومی درآینده سازی سازمان ها و جامعه، از طریق کمک گرفتن از دانش آینده پژوهی با رعایت کامل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها که خود یک عامل عمده بقا و دوام سازمان‌های کسب وکار جامعه است، تاکید می‌شود.

در راستای اهداف مورد نظر، پاره ای از تدابیر مدیریتی که می تواند به نقش روابط عمومی سازمان‌ها با تاکید برمسئولیت‌های اجتماعی کمک نماید، مطرح گردیده است، از جمله این تدابیر، حکومتداری شرکتی (Corporate Govermance ) است. این مفهوم هم در حوزه مدیریت دولتی وهم در حوزه مدیریت بخش خصوصی، به عنوان یک روش وتدبیر جامع‌نگرتر از مدیریت شرکتی (Managment Corporate) مطرح است.

در نگارش حاضر سعی شده است به چگونگی بکارگیری این تدبیر درحوزه مدیریت روابط عمومی مختصرا اشاره شود.

خلاصه اینکه در دنیای پیچیده پیش رو به نقش‌های مدیریتی از جمله مدیریت روابط عمومی و رسالت آن، راهبردی‌تر نگاه شود و به نقش سنتی که معمولا سازمان‌ها برای روابط عمومی های خود قائل هستند، اکتفا نگردد و در آینده پژوهی، حوزه وظایف روابط‌عمومی در راستای آینده سازی و کمک به ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها قرار گیرد.



دکتر ناصر میرسپاسی استاد مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم تحقیقات در تاریخ 19 مهرماه سال جاری در داوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خود را با عنوان رسالت راهبردی روابط عمومی؛ آینده‌پژوهی مسئولیت اجتماعی ارائه خواهند داد.


6694272
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است