استانی 06:15 - 02 مرداد 1393
رئیس کتابخانه‌های عمومی چالوس:
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس گفت: از شهرداری‌های هچیرود و مرزن‌آباد می‌خواهیم نسبت به پرداخت کامل نیم‌درصد درآمد حاصل از شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اقدام کنند.

نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها واریز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، رودابه آزادیان چهارشنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس که در محل اداره کتابخانه‌های عمومی چالوس برگزار شد و ضیافت افطاری آن نیز در دانشکده علوم و فنون جوادالائمه چالوس برگزار شد، با اشاره به قرابت هدف شهرداری و کتابخانه در فرهنگ‌سازی اظهار داشت: مدیریت شهری بدون فرهنگ‌سازی و فعالیت فرهنگی بدون وجود زیرساخت‌های مناسب مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست.

وی با قدردانی از حمایت‌های شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی چالوس خاطر‌نشان کرد: به‌دلیل همین ارتباط صمیمی از شهردار هچیرود و مرزن‌آباد نیز می‌خواهیم نسبت به پرداخت نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه تعامل و همکاری بیشتری با مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی چالوس با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری فرهنگ و مدیریت جهادی را دو بال امور فرهنگی عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری اداره کتابخانه‌های عمومی بقیه‌الله شهرستان چالوس نیز تقویم فرهنگی را با برنامه فرهنگی مختلف تدوین کرد.

وی تصریح کرد: این برنامه‌های فرهنگی در قالب نقد و بررسی کتاب با موضوعات فرهنگ، اقتصاد و عزم ملی، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، مسابقات کتابخوانی، عضویت رایگان برای مناسبت‌های مختلف، نمایشگاه آثار نقاشی، آثار خوشنویسی، برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این اداره برگزار می‌شود.

آزادیان افزود: برگزاری مداوم کلاس‌های حجاب و عفاف، کلاس‌های مشاوره والدین، آشنایی با نقاشی کودک، کلاس کاهش استرس پیش از کنکور، برپایی نمایشگاه آثار حجاب و عفاف، برگزاری مراسم شادی و عزاداری متناسب با مناسبت‌های مختلف، برگزاری مسابقات آنلاین و نقد کتاب از دیگر برنامه‌های فرهنگی‌است که به مناسبت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در این اداره اجرا می‌شود.

وی از اجرای 23 برنامه فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس خبر داد و اظهار داشت: کلاس‌های حفظ قرآن، خوشنویسی، نقاشی، خیاطی، گل‌سازی، مسابقات آنلاین، هویه‌کاری، عروسک‌سازی، قلاب‌بافی، کاردستی با سفال، معرق‌کاری و... نیز برای اوقات فراغت اعضا در اداره کتابخانه‌های عمومی چالوس توسط اساتید و مربیان مجرب و با سابقه برگزار می‌شود.

این مسئول با ابراز خرسندی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس گفت: مردم و مسئولان چالوس اهتمام خاصی به مقوله کتاب و کتابخانه‌ها دارند و بدون شک همراهی مردمی در هر نوع فعالیت اجتماعی منتج به موفقیت و شکوفایی آن فعالیت می‌شود.

وی اذعان داشت: کتابداران به عنوان مباشران علم و آگاهی و مدیران نهضت مطالعه مفید در خدمت مردم هستند و با رویکرد شناسایی مردم برای رفع نیازهای فرهنگی و تأمین نیازهایشان فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، کتابخانه‌ها نقش مهمی دارند و کتابخانه‌ها یکی از اساسی‌ترین ارکان فرهنگ به‌ شمار می‌آیند.

وی در پایان حضور خیران در عرصه کتابخانه‌ها را موجب افزایش رونق کتابخانه‌ها و کتابخانه‌سازی دانست و عنوان کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان فرصت مغتنمی برای هم‌افزایی همت و عزم مردم و خیران بزرگوار در توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی است.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه مصوب شد تا نسبت به احداث کتابخانه در مرکز دهستان چالوس و روستاهای بزرگ، انتقال کتابخانه هچیرود به مکان دیگر، پرداخت نیم‌درصد حاصل از درآمد شهرداری‌های هچیرود و مرزن‌آباد، عضویت کارکنان ادارات در کتابخانه‌های عمومی چالوس، تبدیل مدارس شهرستان چالوس به کتابخانه عمومی و استفاده از تلویزیون شهری برای کارها و تبلیغات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی چالوس اقدامات مثبتی صورت گیرد.


4312702
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است