استانی 09:35 - 05 تیر 1401

چالش هدر رفت آب در خراسان جنوبی/تزریق اعتبار به پروژه های آبفا

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم امینی شامگاه شنبه در دیداربا استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هدر رفت آب در استان، بیان کرد: برای هدررفت آب و استفاده از پساب فاضلاب با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی هم برنامه‌هایی داریم که به زودی طی بخشنامه وزارت نیرو، عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدررفت آب از مشکلات جدی خراسان جنوبی است، گفت: انتظار ما این است که با توجه به محدودیت‌های موجود، استان از محل اعتبارات تملک دارایی به موضوع هدررفت آب و اصلاح شبکه کمک کند.

امینی در راستای تزریق اعتبار به طرح آبرسانی به بیرجند از مختاران قول مساعد داد و افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به طبس هم از سه محل برنامه‌ریزی هایی شده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: طی همین هفته در نشستی با حضور فرماندار و شورای شهر برای رفع مشکل روستاهای عرب آباد، دهنو و هم برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی کم آب و دارای تنش آبی است، اظهار کرد: امید است پروژه آبرسانی به بیرجند از مختاران تا اواخر سال جاری و یا اوایل سال ۱۴۰۲ و قبل از شروع پیک مصرف سال آینده به بهره‌برداری برسد.

امینی بیان کرد: همچنین امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تابستان را بدون مشکل قطعی آب پشت سر بگذاریم.

وی خواستار تسریع روند پروژه ها آب و فاضلاب در استان شد و گفت: اعتبارات ویژه‌ای به این پروژه‌ها تزریق خواهد شد.


11605035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است